۵ نوع ساختار متفاوت سنسور دمای RTD چیست؟
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

سنسورهای با مقاومت کربنی Carbon resistor sensor

این نوع سنسورهای خیلی ارزان و به طور وسیع مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع سنسورها نتایج بسیار قابل قبولی از لحاط تکرار پذیری مقاومتی در دماهای پایین دارند. از این رو در دماهای پایین پایداری خوبی داشته و سنسورهای قابل اعتمادی به شمار می آیند. آنها قابل اعتماد ترین شکل در دمای بسیار پایین هستند.

 سنسورهای بدون کشش Strain-free sensors

ین سنسورها تا دمای ۹۶۱٫۷۸ درجه سانتیگراد کار می کنند. این نوع سنسورها شامل سیم پلاتین است و انعطاف بالایی دارد در مقابل درجه حرارت . آنها بسیار حساس به ضربه و ارتعاش هستند.

سنسورهای با غشا نازک Thin-film elements

این نوع از سنسورها معمولا از یک لایه بسیار نازک از پلاتین ساخته می شوند که قطر آن معمولا حدود یک تا ده نانومتر می باشد. این لایه سپس با شیشه ای پوشانده می شود تا در مقابل اثرات بیرونی محافظت گردد. این نوع سنسورها فقط در یک محدوده دما محدود با توجه به نرخ های مختلف انبساط  با توجه به اثر استرین گیج کار کنند. این عناصر با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد (۵۷۲ درجه فارنهایت) بدون پوشش بیشتر کار می کنند، اما می توانند تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد (۱۱۱۲ درجه فارنهایت) به صورت مناسب در شیشه یا سرامیک قرار گیرند. سنسور RTD با درجه حرارت بالا می توانند تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد (۱،۶۵۲ درجه فارنهایت) مورد استفاده قرار گیرند.

سنسورهای سیمی ضخیم Wire-wound elements

این نوع سنسور ها دارای دقت بالایی می باشد مخصوصا برای رنج های وسیع دمایی. هسته پیچشی می تواند دور یا مسطح باشد، اما باید یک عایق الکتریکی باشد. ضریب گسترش حرارتی مواد هسته پیچیده به سیم حسگر به حداقل رساندن هر گونه فشار مکانیکی سازگار است. این عناصر با درجه حرارت تا ۶۶۰ درجه سانتیگراد کار می کنند.

 سنسور سیم پیچی شده  Coiled elements

این نوع سنسورها جایگزین مناسبی برای سنسورهای سیمی ضحیم هستند. این سنسور دارای یک سیم پیچی می باشد که می تواند در هر رنج دمایی کار کند. پایه و اساس این سنسور سیم پیچی کوچک از جنس پلاتین است. این سیم پیچ شبیه یک رشته در یک لامپ رشته ای است. غلاف آن یک لوله اکسید سرامیکی با فشار بخار می باشد که از محور لوله عبور میکند.  این سنسور تا دمای ۸۵۰ درجه کار میکند.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمند





:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: