در سال های اخیر سازمان های دولتی، با صرف هزینه های قابل توجهی برای فرهنگ سازی در جهت بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی اقدامات موثری انجام داده اند به طوریکه در مدت زمان کوتاهی ، شاهد افزایش آگاهی مردم در این راستا شده ایم. این در حالی است که استفاده از تجهیزات و مصالحی که مانع از پرت انرژی در خانه هوشمندمی شوند، به تنهایی برای مدیریت مصرف انرژی کافی نیستند.

نمایندگی خانه هوشمند الفا را از هر شهری که باشید میتوانید درخواست کنید

برای مثال سیستم های گرمایشی که نهایت اصول استاندارد در آنها رعایت شده باشد و سبب استفاده بهینه از انرژی در ساختمان ها شوند به تنهایی نمی توانند در راستای مدیریت مصرف انرژی موثر واقع شوند . چرا که در هنگام گرم شدن بیش از حد ساختمان این سیستم ها به طور خودکار قطع نمی شوند و با ادامه مصرف انرژی در ساختمان سبب اتلاف بیش از حد آن خواهند شد . لذا توجه به لزوم سیستم های هوشمندی جهت کنترل این دستگاه ها پیش از نصب تجهیزات فوق ضروری به نظر می رسد . از سوی دیگر ، نبود چنین سیستمی جهت کنترل کلیه ی زیر سیستم های داخلی ساختمان و به منظور کاهش هر چه بیشتر اتلاف انرژی سبب از میان رفتن سهم عظیمی از سرمایه های کشور می شود که قطعا بر میزان تولید ناخالص ملی کشور بی تاثیر نیست .

خانه ی هوشمند لمس یک رویای واقعی است

اکنون عموم مردم نگرشی متفاوت با گذشته نسبت به انرژی پیدا کرده اند و بیش از پیش به اهمیت صرفه جویی در آن پی برده اند. هوشمند ساختن ساختمان ها(ساختمان هوشمند)، طرح و ایده ای است که در صورت ملی شدن آن قطعا گام های موثری در جهت بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی برداشته خواهد شد .

در صورت به کار گیری سیستم مدیریت هوشمند در ساختمان ها، با صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی، کاهش نیروی انسانی و خطاهای ناشی از عملکرد سیستم ها و نیز عملکرد افراد، کاهش هزینه های نگهداری وتعمیرات سیستم های ساختمان، انعطاف پذیری بالای سیستم ها، افزایش عمر مفید دستگاه ها، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر و از همه مهمتر ارتقا جذابیت و لوکسی ساختمان از نتایج بدست آمده از راه حل هوشمند سازی خانه ها خواهد بود.

از ویژگی های برجسته ی یک ساختمان هوشمند، می توان به امکان کنترل ساختمان از راه دور توسط وسایل ارتباطی مختلف، کنترل تردد اشخاص و مدت زمان کاری آنها به واسطه سیستم مدیریت هوشمند، اندازه گیری و ذخیره سازی انرژی در هر بازه ی زمانی اشاره کرد.

 خانه هوشمند الفا را تجربه کنید