نوشته شده توسط : هوشمندسازان

تصور کنید ساختمان ها می توانستند مانند موجودات زنده در شرایط متفاوت محیطی تغییر شکل بدهند!         

تصور کنید ساختمان ها می توانستند مانند موجودات زنده در شرایط متفاوت محیطی تغییر شکل بدهند! در حقیقت واژه "ساختمان های هوشمند" نگرش جدید مهندسین معمار به آینده ساختمان سازی در جهان است، ساختمان هایی که قادرند خود را با شرایط محیطی داخل و خارج بنا تطبیق دهند.

چنین ساختماهایی که در تقلید از سیستم واکنش موجودات زنده ساخته می شوند. آنها قادرند در پاسخ به شرایط مختلف جوی مانند وزش باد، گرما و سرمای بیش از حد و تغییر تابش نور خورشید عکس العمل نشان دهند. به علاوه در داخل ساختمان نیز با مشاهده مواردی چون تجمع بیش از اندازه جمعیت، تغییراتی از خود بروز دهند.

تریستان استرک (Tristan dEstree Sterk) از اعضای دایره معماری رباتیک و طراحی بناهای هوشمند، مشغول کار بر روی نمونه هایی از این ساختمان هاست، اسکلت اصلی آنها مجموعه ای از میله ها و سیم هایی است که توسط ماهیچه های بادی به هم متصل اند.

با اتصال این اسکلت به یک سیستم هوشمند، استرک موفق به طراحی ساختمان هایی سبک و محکم، که قابلیت تغییر شکل دادن را دارا می باشند، شده است. به علاوه با به کار گیری روش مذکور طبیعتا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.

او در مورد مزایای چنین ساختمانهایی اظهار داشته :

"چنین سیستمی به مهندسین معمار قدرت ساخت بناهایی را می دهد که قادرند چه در شرایط عادی و چه در شرایط غیرعادی و دشوار، به منظور تامین رفاه بیشتر ساکنین، خود را با شرایط محیطی وفق بدهند. یک برج مرتفع را در نظر بگیرید که به هنگام وزش بادهای ناگهانی و شدید بتواند جلوی فشار باد را گرفته و آن را از خود دفع نماید، یا خانه ای که قادر باشد با ایجاد لرزش برف را از پشت بامش به زمین بتکاند!"

استرک می افزاید : "مدت هاست که مهندسین به این امر که روش های ایجاد حرارت ، برودت و روشنایی در هر بنای ساختمانی به شکل ظاهری اش بستگی دارد، واقفند. ساختمان های مرتقع در مقایسه با بناهای کوتاه تر به روش کاملا متفاوتی گرم و سرد می شوند."

"با مجهز کردن نمای ساختمان ها به نسل جدیدی از مصالح که قادرند در جهت تابش اشعه خورشید تغییر شکل داده و ماکزیمم انرژی خورشیدی را جذب نمایند، می توان نوعی تولید انرژی در ساختمان ها انجام داد. در چنین شرایطی حتی می توان ادعا کرد که به سیستم تهویه نیز نیازی نخواهد بود."

استرک در حال حاضر مشغول بررسی و تست مجمو عه ای از آسمانخراش هایی با ویژگی های نامبرده در شهر شیگاگو است.

متخصصین در این زمینه معتقدند همانگونه که امروزه در صنایع دیگری مانند خودرو سازی با به کار گیری سیستم های پیشرفته از استهلاک لاستیک ها، ترمزها و هدر رفتن سوخت جلوگیری می شود و کسیه های هوا (air bag) در مواقع مورد لازم به نجات جان سرنشینان کمک می کنند، منازل مسکونی ما نیز همچون اتومبیل هایمان نیاز به تسهیلات مشابهی دارند.

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان- خانه ی هوشمنداپارتمان هوشمند-پذیرش و اخذ نمایندگی خانه هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمندکلید لمسی هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

یك ساختمان هوشمند امکانات خود را از طریق سیستمهای كنترلی هوشمند ارائه می‌نماید.

این سیستمها عبارتند از:

1.   سیستم کنترل گرما و شرایط دمایی( HVAC 

2.   سیستم کنترل روشنایی( Lighting Control 

3.   سیستم کنترل تصاویر( CCTV 

4.   سیستم کنترل دسترس ( SACS 

5.   سیستم اعلام حریق آدرس پذیر( FAS 

6.   سیستم اطفاء حریق ( FFS 

7.   سیستم توزیع دیتا ( DSC 

8.   سیستم توزیع تلفن( TEL 

9.   سیستم آنتن مرکزی و توزیع سیگنال   (SMATV) RF,IF 

 

10.     سیستم مدیریت یکپارچه اطلاعات ( MIS 

11.      سیستم شبکه گسترده اطلاعات ( WAN 

12.      سیستم توزیع برق اضطراری( UPS,GPS 

13.      سیستمهای اخباری خطرات احتمالی (سیستم کنترل لرزه)،

                      14.      یکپارچه سازی سیستمهای ذکر شده بالا( IBS ). 

 

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمایندگی خانه هوشمند-سیستم هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان- خانه ی هوشمنداپارتمان هوشمند-پذیرش و اخذ نمایندگی خانه هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمندکلید لمسی هوشمند

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

بطور کلی ساختمان هوشمند، ساختمانی است كه مجهز به یك زیرساختار ارتباطاتی قوی بوده كه می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای متغیر محیط عكس‌العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنین به ساكنین ساختمان این اجازه را می‌دهد كه از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد.

مانند همه صنایع در حال رشد دیگر، در این صنعت نیز رقابت هایی به چشم می خورد. ما باید متوجه این موضوع باشیم كه بیشتر گسترش در هر صنعتی را سازندگان آن صنایع بوجود می آورند و نه خریداران آنها. برای مثال با یك نگاه به صنعت اتومبیل سازی متوجه می شویم كه، هر چقدر یك اتومبیل بیشتر لوكس باشد، همانقدر بیشتر مجهز به تجهیزات الكترونیكی است. این تجهیزات الكترونیكی، كارهایی را انجام می دهد كه لزوماً قابل استفاده در همه جا و بوسیله همه كس نیست. ولی بسیاری از همین تجهیزات كه قبل از این به عنوان تجهیزات اضافی بر روی اتومبیل ها تلقی می شدند امروزه بعنوان تجهیزات استاندارد برای اتومبیلها محسوب می شوند. برای مثال چند نفر از ما به یاد داریم كه كمربند ایمنیبصورت اتوماتیك تنظیم نمی شود؟  یا اینكه روزانه چند اتومبیل بدون كولر در ایران فروش می رود؟

 اگر این سوالها پانزده سال پیش پرسیده می شد حتما جوابها بسیار متفاوت از جوابهای امروز بود.

هزینه های جاری یك ساختمان معمولاً هزینه های سربار زیادی را برای انواع مشاغل و ساکنان ایجاد می كند و همین موضوع می تواند در سود دهی نقش عمده ای را ایفا نماید. به علاوه، خیلی از سازمانها در دنیا به صرفه جویی در مصرف انرژی و هرچه بهتر كردن محیطهای کاری و زندگی خود روی آورده اند.

صاحبین مشاغل مختلف به صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی محیط زندگی و كم كردن هزینه های سرویس و نگهداری، برای اینكه بتوانند به هدف نهایی خود برسند و نیاز به امنیت و در دسترس بودن اطلاعات در زمان حقیقی را برآورده نمایند روی آورده اند تا جایی كه این تغییرات حتی در شركتهای بسیار كوچك نیز به چشم می خورد.

مدت زیادی نیست که بحث درباره موضوع ساختمان های هوشمند در محافل عمومی مطرح گردیده است. حال ببینیم كه واقعا یك ساختمان هوشمند چگونه ساختمانی است؟

تعریفی که در باره یك ساختمان هوشمند عنوان می شود اینچنین است :

" یك ساختمان هوشمند ساختمانی است كه در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه   بوسیله یكپارچه كردن چهار عنصر اصلی یعنی سیستمها، ساختار، سرویس ها، مدیریت و رابطه میان آنها می باشد" .

 

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمایندگی خانه هوشمند-سیستم هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان- خانه ی هوشمنداپارتمان هوشمند-پذیرش و اخذ نمایندگی خانه هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمندکلید لمسی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند,خانه هوشمند رشت,خانه هوشمند گلسار,خانه هوشمند الفا,هوشمندسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

شیشه هوشمند گونه‌ای از شیشه و پنجره است که با استفاده از فناوری‌ های نوین می‌توان با آن میزان جذب نور را در این‌گونه از شیشه‌ها تغییر داد. شیشه‌های آفتابگیر از انواع آن است.

شیشه‌ های آفتابگیر

 مفهوم شیشه‌های ضد آفتاب در ساختمان به این معناست که این شیشه‌ها می‌توانند از جذب گرمای نامطلوب ناشی از تشعشع پرتوهای نور خورشید پیشگیری کنند.

بیشتر شیشه‌ای که در ساختمان استفاده می‌شود، در جبهه بیرونی ساختمان قرار می‌گیرد و از این رو، کنترل نور و حرارت وارد شده به بنا از این راه انجام شده و شیشه‌ها نقش بسیار مهم و پر رنگی در پایدار بودن (زیست محیطی) ساختمان ایفا خواهند کرد.

تحقیقات انجام شده در راستای بهبود کیفی شیشه‌ها، با بهره گیری از فناوری نانو، مشتمل بر چهار تصمیم کاربری است.

نخست، پوشش‌هایی به شکل فیلم‌های بسیار نازک که به طیف خاصی از امواج حساسند.

چنین پوشش‌هایی، این پتانسیل را برای شیشه فراهم می‌اورند تا بسامدهای ناخواسته فروسرخ (که سبب گرم شدن فضا می‌شوند) را فیلتر کرده و از ورود آنها به داخل ساختمان پیشگیری کنند.

 اگر چه این رویکرد سبب می‌شود ساختمان، انرژی گرمایی کمتری از نور خورشید دریافت کند، اما این نگرش، نوعی نگرش منفعلانه قلمداد می‌شود.

به عنوان یک راهکار فعال، روش دوم مبتنی بر فناوری گرمافامی (ترموکرومیک) است که به وسیله آن، شیشه به گرما واکنش نشان داده و نوعی سازوکار عایق‌بندی حرارتی را بر سر راه نور خورشید میسر می‌کند، در حالی که ساختمان از کسب نور کافی محروم نخواهد شد.

در حالت کلی، این سازوکار، مبتنی بر کسب نور کافی بدون کسب انرژی گرمایی است. راهکار سوم، به نتیجه مشابهی اما با روش متفاوتی دست می‌یابد.

در این روش که موسوم به فوتوکرومیک است، شیشه با افزایش جذب خود به تغییرات شدت نور واکنش نشان می‌دهد.

روش آخر، استفاده از پوشش‌های برق‌فام (الکتروکرومیک) است که در آن، شیشه به وسیله یک لایه از تری اکسید تنگستن یا اکسید نیکل، به تغییر ولتاژ ایجاد شده واکنش نشان می‌دهد.

در این روش به محض لمس یک دکمه بر تیرگی شیشه افزوده خواهد شد.

ظهور فناوری نانو، زمینه ساز استفاده از نوعی شیشه برق‌فام نوین در ساختمان شد.

اولین و مهمترین وجه تمایز میان فراورده‌های جدید و نمونه‌های قدیمی تر، در این است که در فراورده‌های جدید، تنها فشار دادن یک دکمه برای ایجاد تغییر در میزان انتقال نور از شیشه و تغییر از وضعیتی به وضعیت دیگر کافی است و مانند نمونه‌های قدیمی، نیازی به برقراری دایم جریان الکتریکی(تا هنگامی که بخواهیم شیشه تیره بماند) نیست.

به این معنا با فشار دادن یک کلید شیشه از حالت شفاف خارج شده و با فشار دکمه دیگر به وضعیت قبلی بازمیگردد.

از دیگر وجوه برتری نانو شیشه‌های آفتابگیر امکان برقراری سطوح مختلفی از انتقال پرتوها به وسیله میزان متفاوتی از تیرگی است

 خانه هوشمندخانه هوشمند الفا-هوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمند آپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندخانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت -خانه هوشمند رشت 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

نورپردازی اتاق به اتاق

هال و ورودی: هال در حقيقت گذرگاهی برای عبور از فضایی به فضای دیگر در خانه استفراموش نکنيد که هال اولين فضایی است که توسط افرد در ورود به خانه دیده ميشود و می تواند ذهنيت آنها را نسبت به دیگر قسمتهای خانه بسازدیك ورودی و هال روشن ميتواند این امکان را به افراد دهد تا به آسانی محل آویختن کت خود را بيابند و کفش های خود را پيدا کرده و آن ها را به پا کننداما نورپردازی منعطف و قابل تنظيم برای این فضا لازم است و ميتواند این امکان را فراهم سازد تا در زمان ها و شرایط مختلف، حال و هوا و احساسهای مختلف و مناسب را در فضای ورودی و هال ایجاد کرد.

اتاق نشیمن: نورپردازی در اتاق نشيمن به دقت فراوان نياز دارد و شما باید پاسخگوی نياز های متعددی در این فضا باشيدنورپردازی در اتاق نشيمن خانه های مختلف بسيار متنوع و متفاوت استاجازه بدهيد سبك زندگی شما برای سبك دکوراسيون خانهتان تصميم گيرنده باشدفهرستی از حالت های مورد نياز و مورد علاقه خود را برای فضا و هم چنين فعاليت هایی که در اتاق نشيمن قرار است انجام شود تهيه کنيدبرای نمونه تمایل دارید برای تماشای تلویزیون نورپردازی گرم و صميمی داشته باشيد یا برای بازی بچهها نور کافی از بالا به پایين داشته باشيد یا برای مطالعه نور روميزی کافی داشته باشيد و

یاد بگيرید که چگونه می توانيد با قرار دادن یك جفت چراغ دکوراتيو در دو طرف قفسه های کتابخانه یا استفاده از

چراغهای روميزی زیبا جلوه ای جذاب برای دکوراسيون اتاق نشيمن خود به وجود آوریدبرای گرفتن ایده می توانيد به

نمایشگاههای دکوراسيون داخلی و مجله های مربوط به دکوراسيون داخلی مراجعه کنيد.

اتاق غذاخوری: نقطه کانونی در هر فضای غذاخوری ميز غذاخوری موجود در آن است، از این رو باید تمرکز و تاکيد نورپردازی این فضا بر این قسمت باشدکاربردی و زیبا فکر کنيد و به اهميت حال و هوای حاکم بر فضا توجه داشته باشيد. زمانی که اقدام به نصب یك لوستر آویزی درست در بالای ميز غذاخوری می کنيد، توجه داشته باشيد که ارتفاع آن به اندازه کافی پایين باشد که کاملا سطح ميز را روشن کند، اما نباید نور آن خيرهکننده باشد و سبب آزار چشم افراد شود تا کسانی__که برای صرف غذا دور ميز نشسته اند نتوانند یکدیگر را به آسانی مشاهده کنند(معمولا ارتفاع 60 سانتی متر برای فاصله بين سطح ميز غذاخوری با پایين ترین قسمت لوستر، بهترین فاصله است .هم چنين استفاده از دیمر برای تنظيم و کنترل نور اتاق غذاخوری بسيار سودمند است(.

آشپزخانه: در این فضا نورپردازی باید کاربردی و منعطف، با تاکيد بر روی سطوح کار باشداحساس و جلوه دکوراسيون آشپزخانه نيز باید خوشایند و زیبا باشد، طوری که نمای آشپزخانه در مواقعی که در آن کاری ندارید نيز به خوبی به نظر برسدبرای نورپردازی آشپزخانه، یك نور سقفی کلی برای روشن کردن تمامی فضای آشپزخانه لازم استاز طرف دیگر نورپردازی زیر کابينت ها نيز برای روشن کردن سطوح کار ضروری استاین نورپردازی سبب می شود تا سطح کار کاملا روشن شود و سایه افراد روی سطح نيافتداز هودی استفاده کنيد که لامپ داشته باشد و بتواند سطح اجاق گاز را روشن کند. از چراغ ها و لوسترهایی با پوشش پارچه ای استفاده نکنيد زیرا آن ها بو و چربی را به خود جذب می کنندبرای ایجاد نور و درخشش بيشتر در دکوراسيون آشپزخانه، سعی کنيد از کابينت های شيشه ای که مجهز به نورپردازی رو به پایين در قسمت سقف هستند استفاده کنيد.

اتاق خواب : در اتاق خواب به نور کافی برای لباس پوشيدن، آمادهسازی تخت خواب برای خوابيدن و نور کنار تخت برای مطالعه نياز استبرای تامين این نورها استفاده از یك لوستر سقفی و قراردادن یك چراغ روميزی روی ميز کنار تخت می تواند کافی باشدهر نوع نورپردازی که دوست دارید برای اتاق خواب خود انتخاب کنيد، فقط دقت داشته باشيد که قابل تنظيم و کنترل بوده و طوری باشد که هنگام وارد شدن به اتاق و بلند شدن از روی تخت بتوان آن را اجرا کرد.

-1 فاکتورهای ورودی و خروجی فوق بصورت نسبی در نظر گرفته شده اند در نتيجه این کميتها قابليت افزایش

دارند.

-2 با توجه به اطلاعات ورودی مختلف بایستی خروجی های متناسب با آن در نظر گرفته شود.)مثلا اگر ورودی: رنگ سفيد دیوار باشد ، خروجی: رنگ نور بهتر است ترکيب آفتابی و مهتابی باشد(.

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند,خانه هوشمند رشت,خانه هوشمند گلسار,خانه هوشمند الفا,هوشمندسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

روشنایی یکی از پارامترهای محيطی است که در دقت عمل اپراتور و پيشگيری از خطای عامل انسانی ، نقش دارد . به همين دليل برای کمتر کردن خطای اعمال ، از نظر روشنایی یك مقدار حداقل تحت عنوان مقایر کمينه درحدودهای مجاز شغلی برای تأمين این منظور در نظر گرفته شده است . هيچ چيز به اندازه نور ناکافی ایمنی کارگران را در معرض خطر قرار نمی دهد . فردی که نمی تواند اطرافش را خوب ببيند، نمی تواند در برابر خطرات از خود حفاظت کند . کمبود روشنایی پایين تر از حدود اعلام شده کمينه ، زمينه خطای عامل انسانی و به تبع آن افزایش ضریب حادثه را ممکن می سازد . در استانداردهای مختلف روشنایی برای محيط ها و مشاغل مختلف دو حد برای شدت روشنائی در نظر گرفته شده است یکی حد کمينه است و دیگری حد پيشنهادی ، که حد کمينه این استانداردها مطابق با معيارهای ایمنی است ،وحد پيشنهادی این استاندارد ها مطابق با معيارهای ارگونومی است .

جنبه ارگونومیکی روشنایی :

به طور کلی فلسفه ارگونومی کاهش اثرات عوامل فشار انگيز محيط کار برای تأمين آسایش بيشتر و پيشگيری از خستگی غير ضروری و افزایش بهره وری است .سيستم روشنایی با طراحی مناسب در محيط کار ، عاملی مهم در افزایش کيفيت فرآورده و بهره وری صنعتی و همچنين عملکرد اپراتور و راحتی و آسایش وی می باشد

جنبه بهداشتی روشنایی:

امروزه کمرنگ ترین نقش روشنایی در نگاه بهداشتی استیعنی افکار عمومی به اندازه ای به اهميت روشنایی واقف گشته است که دیگر احتمال بروز بيماریهای چشمی چون نيستاگموس معدنچيان در اثر کمبود روشنایی تقریب ا به صفر رسيده استبنابراین مسأله روشنایی صرفًا با دید ایمنی و ارگونومی بررسی می شود .

نورپردازی رو به پایین: نورپردازی رو به پایين مانند آنچه خورشيد برای انتشار نور طبيعی انجام می دهد، نور را از بالا روی فضا و عناصر موجود در آن می تاباندیك لوستر یا چراغ آویزی نمونه ای کلاسيك برای نورپردازی رو به پایين استمزیت: اطمينان وجود دارد که نور به تمام قسمت های فضا ميرسد.

عيب: سبب ایجاد سایه ای نازیبا روی چهره افراد ميشود و ميتواند بسيار تند و شدید باشد.

نورپردازی رو به بالا: این نوع نور، می تواند عناصر خاص موجود در دکوراسيون را که مورد علاقه شما نيز هستند سایه روشن کند و آن ها را در دکوراسيون برجسته سازدبرای داشتن این نوع نور، باید چراغ یا منبع نوری را پایين و پشت یك گياه یا مجسمه یا هر عنصر دیگری که در نظرتان است قرار دهيد.

مزیت: برای روشن کردن و تاکيد بر حضور هر عنصری که تمایل دارید بسيار مناسب استعيب: ميتواند سایه های ناخوشایند روی دیوار بسازد.__

دیوارشوی ها: این نوع نورها، روی سطوحی مانند دیوارها و از پایين به بالا یا از بالا به پایين (رو به بالا برای افزایش ارتفاع سقف و رو به پایين برای گرم و صميمی تر کردن فضا )منتشر ميشوند و توسط چراغ هایی روی سطح یا بر سقف بالای آن تامين ميشوند.

مزیت: از شدت و خيره کنندگی نور، زمانی که نور در فضای اتاق منعکس ميشود می کاهد و سبب می شود حالتی ملایم و خوشایند به وجود آید.

عيب: برای داشتن جلوه ای خوب باید با دقت و به درستی با دیگر منابع نور هماهنگ شود.

نورپردازی محصور یا گلدانی: با وجود این نوع نورپردازی ميتوان مطمئن بود بدون اینکه ارتفاع سقف اشغال شود، نور لازم برای تمام قسمت های اتاق تامين ميشودلامپ های هالوژن ولتاژ پایينی که معمولا برای این نوع نورپردازی دور تا دور سقف استفاده می شوند مقرون به صرفه هستند.

مزیت: این نوع نورپردازی جلوه ای مدرن، تميز و شيك به فضا می دهد و ميتوان گفت از انواع ارزان

نورپردازی به شمار می آیندعيب: برای نصب چراغها روی سقف باید حفره ای را به عمق کافی به وجود آورید.

نورپردازی نقطه ای: نورپردازی نقطه ای نوعی نور متمرکز است برای ایجاد سایه-روشن روی جزئيات مهم در دکوراسيون، آثار هنری و هر عنصر دیگری که تمایل دارید بر حضورش در دکوراسيون تاکيد بيشتری شوداین نوع نورپردازی ها در انواع خطی روی سطوح و سقفی موجود است.

مزیت: می تواند به زیبایی تاکيد زیادی بر نوع طراحی و جزئيات موجود در آن داشته باشدعيب: ميتواند خيرگی در چشم

ایجاد کند.

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازی-  اخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

1- فاكتورهای كیفی

با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر نرم افزار خروجی مناسب از یك تصویر سه بعدی روشنایی و نورپردازی را بصورت

پيشنهادی ارائه ميکند :

آرامش بصری : یعنی اینکه با قرار گرفتن در محيط احساس خستگی نکنيم ، عواملی که در حصول آرامش بصری موثر هستند عبارتنداز: نمود رنگ خوب(Color Rendering Index) و توزیع یکنواخت درخشندگی.

كارایی بصری : روشنایی محيط باید به گونه ای باشد که نيازهای چشم انسان برای رویت اشياء ممکن گردد ، به این معنی که محيط باید به اندازه کافی روشن باشد و عواملی که باعث ایجاد خيرگی ميشوند محدود گردد.

نمود بصری : یکی از اهداف ما از قرار دادن سيستم روشنایی در یك محل ، بدست آوردن نمود بصری استمنظور از نمود بصری این است که با انتخاب مناسب جهت تابش نور و انتخاب رنگ نور مناسب را بتوانيم به صورت سه بعدی تشخيص دهيم .

خيرگی در اثر تحریك شدید نور یا درخشندگی بيش از حد در یك ميدان ایجاد می شود که باعث اختلال در عمل تطابق شبکيه چشم می گردد . برای داشتن یك روشنایی مناسب در محيط جلوگيری از پيدایش نور خيره کننده امری ضروری است .نور بيش از اندازه کار بينایی چشم را مختل می کند و باعث کاهش قدرت بينایی می شود .چنانچه فرد به مدت طولانی در معرض روشنایی زننده قرار گيرد آسایش و روحيه کاری او دچار آسيب می شود .

بازتاب نور تابيده شده به سطح انعکاس می باشددر صورتی که سطح خشن وسياه باشد تقریبا تمام نور جذب می شود و اگر سطح دارای سطح روشن باشد مقدار زیادی از آن منعکس می شود .

رفع خیرگی

اجتناب از درخشندگی بيش از حد نسبتا ساده است ، این کار با توزیع نور مناسب و نصب صحيح وسایل نوری امکان پذیر استدرخشندگی هایی که به طور موضعی در ميدان دید متمرکز شده اند موجب اختلال در تطابق چشم می گردداین نوع خيرگی ممکن است با استفاده از نور غيرمستقيم و توزیع نور مناسب تعدیل شود.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفا-  هوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازی-  اخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

معرفی ایده ای نو

مقاله پيش رو، طراحی یك سيستم نورپردازی مدرن با هوش مصنوعی ميباشد که با دادن یکسری اطلاعات ورودی به نرم افزار یك خروجی پيشنهادی به کاربر داده که همان طراحی نورپردازی و روشنایی فضا ميباشد.

نورپردازی با توجه به طول و عرض جغرافیایی و جهت تابش نور

شمال : احتمالا بارها مشاهده کرده اید که اتاق هایی که در سمت شمالی ساختمان قرار دارند فضایی تا حدودی سردتر دارند علت آن این است که از سمت شمال نور به صورت مستقيم نمی تابد و در اواسط روز نور کاملا زننده می شود و طيف نور زرد به حد وفور زیاد می شود اما درعين حال می توان با استفاده از رنگ های گرم که بر روی دیوارها استفاده می وشد در اتاق های شمالی رنگ ها بهتر دیده شده و حالت بهتری دارند.

شرق : در فضاهای شرقی اولين نور خورشيد دیده خواهد شد و صبح ها بسيار پرنور هستند و طراوت و شادابی صبح گاهی بسياری دارند اما با گذشت زمان از مقدار نور کاسته شده و با حرکت خورشيد به سمت غرب سایه های بسياری در فضا توليد می شوند و از نور کاسته می شود اصولا بهتر است اگر سحرخيز نيستيد اتاق های استراحت را در این سمت قرار ندهيد، تا بتوانيد استراحت آرام تری داشته باشيد.

جنوب : بهترین وجه تابش خورشيد است زیرا نور و گرما در تمام روز تغييرات کمتری دارد و فضا بسيار دلنشين و شاد است البته با تغيير فصل و در ساعات گوناگون مقدار نور تغيير خواهد کرد در این جهت فضاهایی را طراحی کنيد که بيشترین فعاليت و زمان در آن سپری می کنيد.

غرب : درگرم ترین ساعات روز نور به این وجه با شدت بيشتری می تابد و تا حدود چشم را آزار می دهد و در غروب هم سایه ها جای نور تا غروب کامل می گيرنداز وسایلی که پارچه های پررنگ دارند در این فضا استفاده نکنيد زیرا علاوه بر آن که آرامش را از بين می برند رنگ خود را نيز از دست خواهند دادمخصوصا سعی کنيد تا فرش هایتان در این جهت تابش خورشيد را حس نکنندزیرا باعث دورنگی و بی رنگی زودرس فرش می شوند.

2- نوع كاربری : مسکونی اداری تجاری صنعتی و ........

3-مشخصات معماری

4-Color Temperature تناسب رنگ نور با ویژگی های فردی/معماری

رنگ سرد : به عنوان مثال رنگهای آبی ، سبز . محيط را بزرگ نشان ميدهد و از ویژگی های آن آرامش بخش و

متعادل بودن است.

رنگ گرم : به عنوان مثال رنگهای قرمز ، زرد ، کرم ، قهوه ای . محيط را کوچك نشان ميدهد و از ویژگی های آن مهيج و صميمی بودن است.

برخی نکات مورد توجه تاثيرات روحی و روانی غير مستقيم نور بر افراد به شرح زیر ميباشد:

رنگ و ترتيب رنگ ها : علاوه بر انعکاسات مناسب، سطوح باید دارای رنگ های مناسبی باشندبه طور کلی رنگ ها نباید قوی یا خيلی ضعيف باشندرنگ های قوی می توانند باعث خستگی مفرط چشم شوندمخروط های چشم در اثر خسته شدن باعث دیگرگونی تاثير رنگ ها می شوندرنگ های ضعيف نيز به همين صورت باعث خستگی چشم می شوند.

ترتيب رنگ ها در قسمت اصلی داخل اماکن بایستی ساده و غير مزاحم باشدبه کمك مراکز آسودن بصری به شکل صفحات آویزان از دیوار مثل تقویم و ... محيطی که از نظر بصری رضایت بخش است، ایجاد می شوداز پنجره ها نيز برای این منظور استفاده می شودانتخاب رنگ نور منبع نور به عوامل زیر بستگی دارد: 1‐ کاری که در ناحيه تامين روشنایی انجام می شود

‐ معماری اماکن از لحاظ رنگ ، شکل هندسی و ...__

‐ سازگاری منابع نوری با یکدیگر

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازی-  اخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

عدم در نظر گرفتن نيازهای فوق در طراحی ، پيامدهای زیر را به عنوان یك سيستم روشنایی نامطلوب به دنبال دارد :

  • خستگی چشم
  • اشکال در تطابق و دید اشياء و رنگها
  • کاهش بهرهوری و کارایی
  • خيرگی و صدمه به شبکيه
  • افزایش حوادث
  • اختلالات اسکلتی عضلانی
  • . . . .

لازم است متناسب با هر محيط طرح روشنایی و نورپردازی متناسب با آن ارائه گردد .

تکنیك های موثر در طراحی

نورپردازی به طور کلی به چهار صورت انجام می شود : نورپردازی کلی، تاکيدی، کاربردی و دکوراتيوبرای اجرای یك نورپردازی قابل کنترل، راحت و کاربردی، باید استفاده از همه این حالتها به صورت انفرادی یا ترکيبی اولویت بندی شوند. این کار بسيار ساده و آسان است، فقط کافيست از خود بپرسيد: به چه چيزی نياز دارم و چه نوع نورپردازی می تواند برای نياز من مناسب باشد؟

1-نورپردازی كلی:

این نوع نورپردازی اصلی ترین حالت است که به نورپردازی محيطی نيز معروف است و در حقيقت جایگزین نور طبيعی روز می شوداین نوع روشنایی می تواند از طریق چراغ های سقفی، دیواری، روميزی و لوسترها و هم چنين ترکيبی از سه نوع نورپردازی دیگر به وجود آید.

2-نورپردازی كاربردی:

نورپردازی کاربردی یعنی تامين نور کافی و مناسب برای انجام هر فعاليتی . فعاليت هایی که در هر اتاق انجام می دهيد را ارزیابی کنيد )مطالعه، آشپزی، کار با کامپيوتر وو برای هریك از آن ها نورپردازی مناسبی را در نظر بگيریدچراغ های روميزی و آویزهای سقفی، نمونه های خوبی برای این نوع نورپردازی هستند .

3-نورپردازی تاكیدی:

از نامش پيداست که از این نوع نورپردازی برای تاکيد بر حضور عنصری مهم و زیبا در دکوراسيون، مانند تابلوهای هنری، مجسمه ها و… و نيز برای ایجاد احساسی دراماتيك در فضا استفاده می شوداین نوع نورپردازی حتما باید در کنار نورپردازی کلی و برای ارتقاء حال و هوای فضا به کار گرفته شودنورپردازی شناور، نورهای نقطه ای و نورپردازی خطی از انواع مهم این نوع نورپردازی هستند که می توانند به ایجاد سایه-روشن در دکوراسيون و جلب نظرها به سوی قسمتی خاص در چيدمان به شما کمك کنند.

4-نورپردازی دكوراتیو:

در این نوع نورپردازی، ویژگيهای فيزیکی چراغ ها به اندازه نوری که از آن ها منتشر می شود اهميت دارد و می تواند سبك دکوراسيون را تعریف کندپس نورپردازی دکوراتيو، بيشتر دارای جنبه دکوراتيو است و به تعيين سبك دکوراسيون کمك ميکندحال درنظر بگيرید که برای نورپردازی یك فضا ، طراحان از یك الگوی مشترك متناسب با آن فضا که قبلا بصورت اصولی طراحی شده استفاده کنند و دانش خود را بر روی این الگو که نقاط مشترك زیادی را در طرح ها ایجاد ميکند پياده سازی کنند.

رعایت اصول زیر در طراحی روشنایی صرفنظر از منبع تأمين آن ، خروجی مطلوب روشنایی را به همراه دارد :

  • شدت روشنایی مطابق استاندارد )عمومی و موضعی(
  • تناسب منابع روشنایی با ماهيت کار و رنگ دهی مناسب طيف
  • تناسب چيدمان منابع و یکدستی توزیع روشنایی  )عدم وجود سایه روشن محسوس(
  • عدم مزاحمت درخشندگی سطوح، پنجره ها و منابع روشنایی
  • رنگ و انعکاس مناسب سطوح داخلی به منظور توزیع روشنایی
  • نگهداری صحيح منابع و سطوح__

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازی-  اخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

نورپردازی به روش هوش مصنوعی/ بخش اول

نورپردازی خوب، در انسان احساس آسایش و امنيت به وجود می آورد و مانع از خستگی مفرط می شودگاهی ما خود موضوع نورپردازی در منزل را بی دليل پيچيده کرده، فراموش می کنيم که قابل اعتمادترین ابزارمان برای تعيين تأثير نور، همانا چشمان ماستتمایز ميان نور خوب و بد ، یا نور کافی و ناکافی ، به صرف نگاه کردن به آن ميسر است.وقتی که شخصی در یك اتاق ، کار و فعاليت روزانه انجام می دهد، معایب نور اتاق بيش تر و راحت تر بر وی آشکار می شودنوری که برای هر محيط پيش بينی می کنيم ، بر شخصيت و ویژگی فضا تأثيری عميق دارد ، حتی از نظر روان شناسی و مسائل روحی انسانبه طور مثال، حس و حال انسان در هوای پایيز و هوای دل انگيز آفتابی در بهار به طور حتم متفاوت استنورپردازی خوب نيازهای انسان را برآورده می کند، خاطر او را آسوده می سازد ، احساس آسایش و امنيت ایجاد می کند ، با پس زمينه ی فضا تناسب می یابد ، و به بافت ، رنگ و شکل )فرماثاثيه جلوه ای زیبا می دهدبرخلاف این حالت، نورپردازی ناصحيح است، که در فرد حسی آزاردهنده ایجاد می کندنورپردازی بد می تواند محل را آکنده از جو ی ناراحت کنده یا ساکنان آن محل را عصبی ، نگران و مضطرب سازد؛ فرد مدام این حس را با خود دارد که گویی عاملی در ميانه، درست و به قاعده نيست.حتی ممکن است نور کم و حساب نشده باعث سردرد ، خستگی چشم ، اضطراب یا حتی تصادم به دليل دید کم شودلذا نياز است متناسب با هر فضا ازنظر ابعاد و معماری آن لازم است نورپردازی منحصر به فردی که مختص آن است انجام شودبدین ترتيب با جمع آوری یکسری داده های ورودی نظير : کاربری فضا ، ابعاد ، رنگ دیوارها ، سقف و کف و.... به خروجی مدنظر که همان نورپردازی و روشنایی اصولی فضا بوده می رسيم.

واژههای كلیدی: خيرگی چشم ، رنگ نور ، کميت و کيفيت در نورپردازی ، سيستم

مقدمه

کاربرد و طراحی یك اتاق و نيز خواست ها، نيازها و شخصيت فردی کاربران یك محيط است که تعيين کننده ی شدت و نحوه ی توزیع نور خواهد بودخوشبختانه روش های بسياری برای بهبود کيفيت روشنایی اتاق وجود دارد، بی آن که سيم های کشيده شده در سقف ها و دیوارها آشفتگی به وجود آورنددگرگون کردن حال و هوای یك اتاق به وسيله ی به کار گرفتن فوت و فن های ساده امکان پذیر استبا توجه به توضيحات ارائه شده، با اصولی آشنا می شوید که حرفه ای ها در هنگام نورپردازی در سراسر خانه، به عنوان ابزاری کليدی از این عوامل استفاده کرده، به نتایج مطلوب دست می یابندشما نيز به این نکته توجه داشته باشيد که پس از خواندن این گونه مقالات، به نور محيط منزل یا محل کارتان با دقت بيشتری نظر اندازیدبررسی کنيد که آیا نور محيط شما برای مطالعه، خياطی، درس خواندن و سایر اموری که نياز به تمرکز دارند، مناسب و کافی است؟ اگر چنين نيست، حتماً از چراغ های مطالعه یا چراغ های دیواری استفاده کنيدسؤال دیگر این است که آیا انتظار دارید منبع نوری که در محيط زندگی شما نصب شده، تنها جنبه ی زیبایی و به روز بودن را داشته باشد، یا این که کارکرد عملی و مفيد آن نيز برای تان با اهميت است؟ یافتن پاسخ چنين پرسش هایی، بی گمان، راهنمای شما در چگونگی و تعيين نور، روشنایی محيط و نوع و محل نصب منبع نور)حباب، آباژور، لوستر، نور طبيعی و...( خواهد بود.

طراحی اصولی نور و روشنایی

جهت حصول این نتایج ، جمع آوری داده های آماری که در یك نرم افزار از پيش نوشته شده وارد شود لازم است، تا خروجی نور مناسب محيط مورد نظر کاربران )طراحان و مشاوران نورپردازی و روشناییکسب شودصنعت روشنایی، راه را برای یك تحول در شناخت و طراحی معماری باز کرده استاین محصولات که مشتمل بر انواع چراغ ها و سيستم های روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی را تشکيل ميدهندبا تنوع این ابزار، طراحان با مسئله ای مواجه می شوند و آن انتخاب صحيح وسيله نوری و تعيين محل نصب مناسب برای آن است.

فرض کنيد که قصد انجام نورپردازی محل سکونت خود را کرده اید ، در ابتدا با چند متخصص یا طراح ، مشاوره ميکنيد و از هریك ایده ای متفاوت دریافت ميکنيد و زمانی که این ایده ها را کنار یکدیگر قرار ميدهيد نقاط مشترك زیادی در آنها نمی بينيد و دچار سردرگمی ميشوید، تنها علت آن اعمال سليقه شخصی هر فرد طراح ميباشددر نتيجه مجبور ميشوید ایده یا طرحی که به سليقه تان نزدیك تر است را انتخاب نمایيددر همه ی این طرح ها ممکن است فقط یکسری از جنبه های نورپردازی و روشنایی لحاظ شده باشد که به دور از دیدگاههای فنی بوده و با صرف وقت و هزینه ی انجام شده همچنان خلا هایی در طرح دیده شود.

  • روشنایی مصنوعی باید به نحوی تامين شود که از نظر کمی وکيفی روشنایی مورد نياز فضا را فراهم نماید .
  • روشنایی مصنوعی باید به قسمی باشد که به نور طبيعی شبيه و نزدیك باشد.
  • روش تابانيدن نور نباید به نحوی باشد که ایجاد چشم زدگی نماید .
  • روشنایی مصنوعی باید به قسمی باشد که همه جا را روشن کند و محل تاریك ایجاد نکند تا سبب خستگی چشم نشود.

 

خانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفا-هوشمند سازی ساختمان - پذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه های هوشمند در ایران-  نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-کلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

یکی از طرح‌های جالبی که برای مقابله با آلودگی هوا معرفی شده است؛ طرح مربوط به پرده‌هایی است که می‌توانند هوای آلوده بیرون را تصفیه کرده و وارد خانه کند.

(آتم)یکی از طرح‌های جالبی است که برای مقابله با آلودگی هوا معرفی شده است؛ این طرح مربوط به پرده‌هایی می‌شود که می‌توانند هوای آلوده بیرون را تصفیه کرده و وارد خانه کند.

 تحقیقات متخصصین نشان می دهد که اگر رشد آلودگی در آینده به همین شدت ادامه داشته باشد می تواند انسان های بسیاری را کشته و مشکلات زیستی زیادی را به وجود آورد به همین دلیل طراحان، دستگاه های مختلفی را برای مقابله با این مشکل ساخته اند.

"آتم" یکی از طرح های جالبی است که برای مقابله با آلودگی هوا معرفی شده است. این طرح مربوط به پرده هایی می شود که می توانند هوای آلوده بیرون را تصفیه کرده و وارد خانه کند. این پرده ها می توانند از بیمار شدن افراد خانه جلوگیری کنند.

"مالگورزاتا بلاچنیکا" طراحی است که ایده اصلی این پرده ها را داده و آن را به مرحله اجرا رسانده است. این طرح به صورت پرده های الکترونیکی هستند که بر روی پنجره نصب شده و به مانند فیلترهایی از گذشت آلودگی هوا جلوگیری می کند.

 این پرده می تواند تمامی آلودگی ها را گرفته و در شرایطی می تواند نقش کولر را نیز به خود بگیرد. "آتم" طرحی است که هوای خانه را کنترل کرده و حتی با استفاده از نرم افزارهای کاربردی توانایی تشخیص میزان آلودگی هوای داخل را نیز دارد. این ایده توانست است به مرحله نیمه نهایی مسابقات ایده های پاک برسد.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمندسیستم هوشمند ساختمانخانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند,خانه هوشمند رشت,خانه هوشمند گلسار,خانه هوشمند الفا,هوشمندسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

سنسورها در خانه هوشمند عملکردهای بسیا مهمی دارند، سنسورها به عنوان ورودی در سیستم هوشمند عمل می‌کنند، سنسور ده کاره هوشمند یا همان سنسور پیشخدمت هوشمند با قرارگیری در سیستم هوشمند و درکنار سایر قطعات هوشمند وضعیت محیط را بررسی می‌کنند و آن را به سایر اعضا سیستم هوشمند گزارش می‌دهند، سنسورهای هوشمند به عنوان بخش فرمانده در خانه هوشمند هستند، سنسور هوشمند پیشخدمت ده عملگر توانایی تشخیص حرکت توسط بخش سنسور نوری خود را دارا می‌باشد، سنسور هوشمند با تشخیص حرکت می‌تواند عمل خاصی را انجام دهد؛ ساده‌ترین آن روشن کردن راهرو در عبور یک فرد می‌باشد، این روشن کردن می‌تواند بصورت هماهنگ شدن با دیمر هوشمند و افزایش روشنایی هنگام عبور یک شخص از ۰ تا ۱۰۰ باشد؛ همچنین حرکت مداوم یک فرد به کمک این سنسور هوشمند می‌تواند به عنوان خروجی دیگری در این سیستم هوشمند تعریف شود، بطور مثال ورزش کردن زیر این سنسور هوشمند می‌تواند سناریو ورزش را اجرا کند و توسط سیستم صوتی هوشمند موزیک پر انرژی و متحرکی پخش شود. این سنسور هوشمند توانایی تشخیص میزان نور در محیط را دارد، بطور مثال در صورت وجود روشنایی کافی با وجود حرکت در راهرو چراغی روشن نمی‌شود؛ این عمل جهت صرفه جویی در مصرف انرژی می‌باشد، برای همین این سنسور energy servant می‌باشد. دیگر امکانات این سنسور هوشمند تشخیص دمای محیط می‌باشد، بدین صورت که می‌تواند بصورت ترموستاتی در خانه هوشمند برای کنترل گرمایش و سرمایش سیستم هوشمند ساختمان بکار رود. این سنسور هوشمند امکان ارسال و دریافت امواج IR را نیز داراست و می‌توان از این امکان جهت کنترل، اسپیلیت‌های دارای ریموت، تلوزیون، سینمای خانوادگی، پرده برقی IR و سایر تجهیزات دارای IR استفاده کرد؛ با این امکان خانه هوشمند ما بسیار وسیع شده و تجهیزات موجود در خانه نیز وارد سیستم هوشمند می‌شوند. دیگر تجهیزات این سنسور هوشمند وجود ۲ ورودی آنالوگ برای اتصال سنسورهای سنتی و مگنت درب و پنجره به سیستم هوشمند می‌باشد. قابلیت دیگر سنسور هوشمند پیشخدمت یا ده کاره که آن را نسبت به سایر برندها متمایز می‌کند وجود خروجی ۱۲ ولت در آن می‌باشد؛ این خروجی می‌تواند جهت تغذیه سنسورهای سنتی و دوربین استفاده شود، در این حالت از سیم کشی دوباره برای ولتاژ ۱۲ پرهیز می‌شود و این عمل باعث صرفه جویی در سیم کشی ساختمان خواهد شد.

خانه هوشمند الفا-نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان -خانه ی هوشمندخانه های هوشمند-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسكونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلاخانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-کلید لمسی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

معرفی برند مین ول (MEAN WELL)

شرکت مین‏ ول که در سال 1982 بنیان نهاده شده است، اکنون یکی از سازندگان پیشرو منابع تغذیه سوئیچینگ استاندارد در دنیاست. خط تولید محصولات مین‏ ول شامل منبع تغذیه سوئیچینگ AC بهDC، کانورتر‏های DC به DC، اینورترهای DC به AC و انواع شارژرهای باتری می‏ شود. عملیات این کمپانی توسط ‏‏ شرکت آن در تایوان ، آمریکای شمالی و اروپا صورت می‏ گیرد

امرن OMRON

یكی از شركتهای پیشرو در زمینه تولید محصولات اتوماسیون صنعتی امرن OMRONاست كه سابقه فعالیت آن به سال 1933 در شهر كیوتوی ژاپن برمی گردد این شركت در رده چند شركت اول دنیا در زمینه تولید محصولات اتوماسیون صنعتی Industrial Automation میباشد و شایان ذکر است در حال حاضر دامنه محصولات آن به بیش از 200 هزار قطعه بالغ می گردد

finder

شرکت نفیس آرا از سال 1990 میلادی، به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو واردات و توزیع محصولات الکتریکی آغاز به کار نموده و از آن زمان تاکنون در فروش بسیاری از محصولات صنعتی به ویژه تولید و توزیع برق و تابلوهای برق فعال بوده است

پرلا prella

گروه شرکتهای ایمنی حفاظتی پرلا با بیش از 15سال سابقه طراحی و تولید و صادرات سیستمهاو تجهیزات ایمنی ،یکی از پیشتازان این عرصه در جهان می باشد .دفترمرکزی گروه پرلا در شهر مین سی یوآن تایوان قراردارد اخذ گواهینامه LPCBانگلستان

شیله SCHIELE

شرکت شیله آلمان از معروفترین تولیدکنندگان تجهیزات برق صنعتی جهان علی الخصوص در زمینه کنتاکتورهای قدرت و همزمان ،انواع رله ها و تایمرهاو دیگر تجهیزات الکترونیکی می باشد.

SAVE KEY

شرکت SAVEKEYدر سال 2010 در بیرمنگام انگستان شروع بکار کرده است و با ارائه محصولات با کیفیت بالا و سازگار با محیط زیست و بهره وری بالا از انرژی و مطابق با استانداردهای تولید اروپا پیشگام در طراحی نوآورانه در صنعت الکترونیک  می باشد

کاله KALE

شرکت کاله در سال 1953درکشور ترکیه در شهر استانبول تاسیس شد این مرکز در سال 1979اولین کارخانه فن آوران یکپارچه در ترکیه شد و امروزه به عنوان تولیدکننده پیشرو با طیف تولید سیلندره،قفل ایمنی،قفل درب فولاد با درصد ایمنی بالا و با کیفیت شناخته شده می باشد

PAYRONIX

شرکت پایرونیکس Pyronix انگلستان در سال 1986 بعنوان یک تولید کننده رادار تشخیص حرکت PIR آغاز به کار نمود  و تبدیل به یکی از پیشگامان جهانی در صنعت سیستم های ایمنی شده است ودرزمینه برآورده ساختن در خواست های مشتریان در سراسر جهان در طراحی وتولید پیشرفته ترین تکنولوژی های هوشمند ،برای ساخت سیستم های امنیتی که مورد نیاز آنها است پیشرو بوده است.

 

Weintek

شرکت WEINTEK تولیدکننده ای  تایوانی حرفه ای در طراحی با کیفیت و خلاق در ساخت محصولات HMIمی باشد که برپایه

اصول جذب رضایت مشتری بناشده و این امر باعث ترویج بازار ان محصول در سراسر جهان می باشد

DORCAS

محصولات DORCAS محصول مشترک انگلستان و اسپانیا با بیش از چهاردهه تجربه بین المللی و با آخرین

 فناوری FACE PLAT  پیشرو در تولیدات سیستم حفاظتی و امنیتی می باشد

Giuliani anello

شرکت anello تولیدکننده  قطعات و شیربرقی گاز و قطعات و شرکتی معتبر در نصب و راه اندازی پروژه های صنعتی و تولیدکننده ای بزرگ در لوازم صنعتی اروپا می باشد.

Tinget

شرکت tinget تولید کننده محصولات PLC, HMI, INVERTER در سال 1999 در کشور چین تاسیس شد و متخصص در تولید برنامه کنترل (PLC)، رابط انسان و ماشین (HMI) می باشد به عنوان یک تولید کننده محصولات اتوماسیون صنعتی پیشرو در چین شناخته شده است.

 

 خانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفا-هوشمند سازی ساختمان - پذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه های هوشمند در ایران-  نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-کلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند,خانه هوشمند رشت,خانه هوشمند گلسار,خانه هوشمند الفا,هوشمندسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

تکنولوژی دانش یا مهارتی است برای ساختن و خلق کردن ،ابزاریست در دست انسان برای تسلط بر محیط پیرامونش .شکی نیست که به لطف مواهب بیشمار تکنولوژی انسان ها وضعیت بهتری برای زندگی پیدا کرده اند .یا اینهمه پُر واضح است کهتکنولوژی لزوماٌ همیشه و از همه لحاظ خوب و سودمند و محسوب نمی شود چه بسا بسیاری  از اختراعات هرگز بر بهبودی زندگی انسان ها تاثیرینداشته باشند.در باورما،تکنولوژی زمانی به حد ایده آل می رسد که نامرئی شود ،یعنی تمرکز شما بیشتر بر روی کاری باشد که انجام می دهید نه دستگاهی که با آن کار می کنید.

به دیگر سخن قرار است که فناوری در خدمت ما باشد و نه ما در خدمت فناوری و به جراًت می توان ادعا کرد که خانه هوشمند خاص ترین و متفاوت ترین تجربه ایست که مردم تا به حال از کارکردن با تکنولوژی تجربه کرده اند و البته در مورد خانه هوشمند تعریف ها و برداشت ها استنباط های بیشماری مطرح شده است که خیلی هم عالیست . مثل شرکت خودروسازی که هرکدام تعریف خاص خودشان را در مورد محصولشان دارند حتما اولویت های آنها با هم متفاوت است  فاکتورهایی چون ،شتاب،حداکثرسرعت،استحکام بدنه ،کیفیت بالای قطعات و ... در تمام شرکت ها به یک شکل طبقه بندی نمی شود ویا این دست مثال ها می توان به کمپانی های تولید تلفن های هوشمند اشاره کرد  که استنباط و هدف منحصربه فرد خود را در این صنعت دنبال می کنند.

ما هم در شرکت هوشمندسازان آرمان و ایده آل خود را در خانه ی هوشمند دنبال می کنیم ما می دانیم که مطلوبیت استفاده کردن از یک دستگاه در تمام طول روز ،هفته ،ماه بیشتر بستگی به سلیقه افراد دارد تا به عملکرد آن ،پس محصولی را ارائه داده ایم که می تواند به شکل مورد علاقه ی شما در آید ،به فرم مناسب سلیقه شما.

روشنایی کدام قسمت خانه شما بهتر است اتوماتیک باشد؟

پخش چه موزیکی را باچه شدت صدایی ودر کجای خانه هوشمندتان می پسندید؟

درجه حرارت و برودت اتاق خودتان چگونه باشد؟

اگر برق قطع شد کدام قسمت خانه از برق اضطراری استفاده کند؟

اگر قرار باشد با دوستانتان در اتاقی بنشینید و قلیانی چاق کنید ،آیا سیستم حریق خانه دردسر ساز نخواهد شد؟

بسیاری از سوالاتی  از این دست که پاسخش را شما بهتر می دانید پس می توانید امکانات خانه

هوشمند را به میل خودتان شخصی سازی کنید ،شخصی سازی باعث تعامل بیشتر با سیستم هوشمند می شود و نتیجه آن رضایت بیشتر شماست موارد همچون تغییر دادن اپلیکیشن هوشمندسازان برای هر کاربری با توجه به امکانات خانه هوشمند و یا اضافه شدن برنامه مدیریت کارهای روزانه به سیستم جهت هرکاربر به این صورت که کارهایش را حتی وقتی در خانه حضور ندارد به او خاطر نشان کند در همین راستا بوده است.

و حالا ما فکر می کنیم که این سیستم می تواند برای هر سلیقه ای کاربردی باشد مهم نیست اگر کسی گوشی تلفن هوشمند نداشته باشد تنظیمات سیستم و تغییر مدیریت امکانات و قابلیت ها وابسته به اپلیکیشن نصب شده بر روی تبلت و موبایل نیست،اهمیتی ندارد اگر کسی به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد تمام منوهای دستگاه فارسی  است .

اشکالی ندارد اگر کاربری به هردلیلی از کلیدهای لمسی خوشش نمی آید و با کلید های سنتی بهتر و راحت تر ارتباط برقرار می کند.هیچ محدودیتی وجود ندارد .ویااگر کسی با کارت و تگ RFID راحت نیست و به این قبیل فناوری ها اعتماد ندارد ،می تواند از همان کلیدهای عادی برای ورود به خانه هوشمند خودش استفاده کند.

قرار نیست خانه هوشمند آلفا یک خانه عجیب و غریب باشد.به قول یکی از دوستان شوخ طبع که میگفت واژه خانه هوشمند آدم را یاد فیلم ها و سریال های علمی تخیلی می اندازد که ربات ها برایتان آب پرتقال می گیرند و بعد از سرو صبحانه با بازوهای مکانیکی خود ریشتان را اصلاح می کنند.

از راه های زیادی تلاش کرده ایم تا بتوانیم یک رابط کاربری ساده و در عین حال شکیل ایجاد کنیم طوری که نرم افزار بتواند سخت افزار های با کیفیتی که محصول معروف ترین برندهای دنیا هستند را  متحول کند تا به بهترین نحوه مورد استفاده قرار گیرند.

ما تلاش نموده ایم که قابلیت ها و امکانات جدیدی را به خانه هوشمند اضافه نمائیم تا آن را بهینه تر و لذت بخش تر کنیم  و اکنون ادعا می کنیم که ارتباط شما با منزلتان هرگز به این راحتی نبوده

خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمایندگی خانه هوشمند-پذیرش نمایندگی خانه هوشمند-پرده برقی-تحلیل سیستم امنیتی-سیستم مدیریت هوشمند-سیستم هوشمند-هوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- - اخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند

 

 

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

خانه هوشمند با بهره گیری از تکنولوژی های روز بسیار ایمن تر و محافظت شده تر در برابر خطرها و آسیب های احتمالی عمل می کند. با استفاده از سیستم اعلام سرقت هوشمند، هنگامی که در خانه خود حضور ندارید می توانید با بهره گیری از اپلیکیشن خانه هوشمند به کنترل ایمنی خانه خود بپردازید. علاوه بر این با فعال شدن سناریوی سرقت از روی مانیتور لمسی، در سیستم های پیشرفته تر سنسورهای تشخیص حرکت در صورت دیدن هرگونه حرکتی شما را از طریق پیام کوتاه مطلع خواهند کرد.

 

خانه هوشمند الفا-نمایندگی خانه هوشمند-  هوشمندسازی ساختمان - خانه ی هوشمندخانه های هوشمند-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسكونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلاخانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-کلید لمسی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند,خانه هوشمند رشت,خانه هوشمند گلسار,خانه هوشمند الفا,هوشمندسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

در یک روز گرم تابستانی زمانی که شما در محل کارتان حضور دارید و از سیستم های خنک کننده استفاده می کنید، احتمالا خانه شما به شدت گرم است. با وجود سیستم کنترل تهویه مطبوع در زمان معینی پیش از رسیدن به خانه می توانید بوسیله ی گوشی همراه هوشمند خود، سیستم خنک کننده را روشن نموده و دمای هوا را به اندازه مطلوب مورد نظرتان برسانید.
تکنولوژی  خانه هوشمند نه تنها منجر به ایجاد آسودگی بیشتر میگردد، بلکه تاثیر چشم گیری در بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های انرژی مصرفی نیز دارد.

 

خانه هوشمند الفا-نمایندگی خانه هوشمند-  هوشمندسازی ساختمان - خانه ی هوشمندخانه های هوشمند-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسكونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلاخانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-کلید لمسی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

هنگامی که نقشه و طرح کلی شما آماده و خط تراز اجرا شد باید مکان هایی که می خواهیم لوله ها و قوطی های برق را در آن جا دهیم کنده شوند. با پیشرفت صنعت با استفاده از دستگاه های پیشرفته، که برای این کار تولید شده اند این اقدامات صورت می گیرند.

الف- شیار زن: این دستگاه بسیار کار آمد می تواند در کندن جای لوله ها و قوطی ها با دقت بسیار بالایی عمل کرده و تنها، مکان مورد نیاز برای جا دادن آنها را بکند. نمونه های تک تیغ و دو تیغ این دستگاه ها در بازار موجود می باشند، که نمونه دو تیغ آنها قابل تنظیم بوده و شما می توانید یک اندازه خاص برای برش روی دیوار به دستگاه بدهید.

ب- بتن کن یا هیلتی: این دستگاه یک چکش برقی قوی است که می تواند بتن و آجر را به راحتی بکند و برای مواردی که نیاز به کندن بتن و آجر داریم می توانیم از آن بهره ببریم.

خانه هوشمند الفا-نمایندگی خانه هوشمند-  هوشمندسازی ساختمان - خانه ی هوشمندخانه های هوشمند-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسكونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلاخانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-کلید لمسی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

کنترل مرکزی در تکنولوژیِ خانه هوشمند

اگرچه به نظر می رسد که تکنولوژیِ خانه هوشمند بسیارنوآورانه است، اما اساس آن بر استفاده از فناوری هایی که امروزه نیز رایج است، می باشد. دیوایس های خانه هوشند، وسایل عادی هستند که توسط یک کامپیوتر مرکزی کنترل می گردند و قابلیت های جدیدی به آنها اضافه می شود. ارتباط بین وسایل الکترونیکی تنها از طریق کابل ایجاد نمی شود. تکنولوژی های مبتنی بر ارتباطات بی سیم که امکان کنترل خانه از فضای بیرون را نیز فراهم می کنند، از جمله قابلیت های خانه های هوشمند است. این فناوری ها ارتباط میان وسایل الکترونیکی را از طریق اینترنت فراهم می آورند.
تکنولوژی سیستم هوشمند امکاناتی را در خانه هوشمند ایجاد می نماید که بواسطه آن از آرامش نسبی بیشتری برخوردار خواهیم بود. که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تکنولوژی ِخانه هوشمند در ایجاد تهویه مطبوع

در یک روز گرم تابستانی زمانی که شما در محل کارتان حضور دارید و از سیستم های خنک کننده استفاده می کنید، احتمالا خانه شما به شدت گرم است. با وجود سیستم کنترل تهویه مطبوع در زمان معینی پیش از رسیدن به خانه می توانید بوسیله ی گوشی همراه هوشمند خود، سیستم خنک کننده را روشن نموده و دمای هوا را به اندازه مطلوب مورد نظرتان برسانید.
تکنولوژی  خانه هوشمند نه تنها منجر به ایجاد آسودگی بیشتر میگردد، بلکه تاثیر چشم گیری در بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های انرژی مصرفی نیز دارد.

تکنولوژی خانه هوشمند و ایمنی

خانه هوشمند با بهره گیری از تکنولوژی های روز بسیار ایمن تر و محافظت شده تر در برابر خطرها و آسیب های احتمالی عمل می کند. با استفاده از سیستم اعلام سرقت هوشمند، هنگامی که در خانه خود حضور ندارید می توانید با بهره گیری از اپلیکیشن خانه هوشمند به کنترل ایمنی خانه خود بپردازید. علاوه بر این با فعال شدن سناریوی سرقت از روی مانیتور لمسی، در سیستم های پیشرفته تر سنسورهای تشخیص حرکت در صورت دیدن هرگونه حرکتی شما را از طریق پیام کوتاه مطلع خواهند کرد.

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمند آپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندخانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت -خانه هوشمند رشت 

 


:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

در یک واحد مسکونی که مجهز به دیوایس های مختلف خانه هوشمند می باشد، انسان ها به شدت در معرض امواج الکترو مغناطیسی قرار می گیرند.  به همین علت محققان آژانس بین المللی تحقیقات سرطان(IARC) با بررسی بر روی چگونگی ماهیت امواج wifi،این امواج را در شمار عوامل احتمالا سرطان زا دسته بندی کرد که کودکان و زنان باردار به نسبت در معرض خطر بیشتری هستند. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، اختلال در عملکرد مغز از عوارض مستقیم قرارگرفتن دائمی در معرض امواج وای فای می باشد.

خطر حک شدن سیستم که براحتی بوسیله ی نرم افزارهای موجود در بازار می توان سیگنال یکی از دیوایس ها را حک نموده و از طریق ارسال پیام خطا عملکرد صحیح سیستم را مختل نمود.

کلیه ی تجهیزات وایرلس خانه هوشمند بر روی فرکانس ۲٫۴ گیگا هرتز فعالیت خود را انجام می دهند که از مشکلات این فرکانس شلوغی بیش از حد آن می باشد، زیرا از این فرکانس برای مودم های خانگی، تلفن های بی سیم، ریموت درب جک دار، اینترنت گوشی های موبایل و … نیز استفاده می شود. به این دلیل احتمال پارک شدن سیگنال ها بر روی هم وجود دارد.

بوسیله ی دستگاه های محدود کننده ی سیگنال های رادیویی که در بازار موجود است و در مدارس و دانشگاه ها و یا مراکز نظامی جهت محدود کردن فرکانس های پایین مانند بلوتوث و یا آنتن موبایل کاربرد دارد. بنابراین می توان بوسیله ی این دستگاه ها، سنسور های امنیتی وایرلس را نیز از مدار خارج نمود، که منجر به نقض سیستم ایمنی خانه هوشمند خواهد شد.

خانه هوشمندخانه هوشمند الفا هوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- - اخذ نمایندگی خانه هوشمند- آپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایران-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند-خانه های هوشمند رشت

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

لوله های برق محل عبور سیم های برق، تلفن و آنتن به مکان های مختلف ساختمان می باشند و پس از قوطی گذاری باید لوله های برق در جای خود محکم شوند. تعداد و روش لوله گذاری به نقشه اصلی بستگی دارد. انواع مختلفی از لوله های برق موجود می باشند که می توان به لوله های فلزی، گالوانیزه و همچنین فراگیرترین آنها یعنی لوله های P.V.C اشاره کرد. لوله های برق طبق استانداردهای برق ساختمان برای ارتباط با نقاط مختلف از کف ساختمان عبور می کنند و همچنین از لوله های خرطومی نیز در برخی مکانها جهت لوله کشی هایی با مسیر کوتاه استفاده می شوند. هنگامی که بخواهیم لوله ای را به یک مسیر عمودی امتداد دهیم از زانو های ۹۰ یا ۴۵ درجه استفاده می کنیم. (اگر سیم کشی به صورت هوشمند باشد نصب تابلو نیز بایستی در همین مرحله صورت پذیرد.)

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

خانه های هوشمند به علت امکانات بیشتر، رقابتی تر بوده و نسبت به بقیه ساختمان های معمولی سریع تر به فروش می رسند.

 
 

اولین سوالی که قبل از هوشمند سازی ساختمان ممکن است مطرح گردد آن است که چرا باید ساختمان خود را هوشمند نمود و اساسا هوشمند سازی ساختمان چه منفعتی برای ساکنان آن می تواند داشته باشد؟

امکاناتی که بواسطه ی سیم کشی برق بصورت هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرد عبارتند از :

۱-کنترل اتوماتیک سرخط های روشنایی در منزل

۲-کنترل هوشمند سیستم های گرمایشی و سرمایشی منزل

۳- کنترل و مانیتورینگ دوربین

۴-کنترل سیستم های اعلام حریق

۵-کنترل سیستم های امنیتی

۶-تعریف و برنامه ریزی سناریوهای متفاوت برای انجام کارهای روزمره

۷-کنترل سیستم های صوتی و تصویری

۸-تعریف سناریو های ویژه جهت صرفه جویی در مصرف انرژی

کنترل همه سرویس های هوشمند در دستان شماست و شما می توانید بوسیله ی تلفن همراه، تمامی این سرویس ها را به راحتی کنترل نمایید و بر اساس آمارهای بدست آمده از لحاظ اقتصادی،خانه های هوشمند به علت امکانات بیشتر، رقابتی تر بوده و نسبت به بقیه ساختمان های معمولی سریع تر به فروش می رسند.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- اخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشتکلید لمسی هوشمند-کلید لمسی-کلید هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

  • سیم تلفن، رشته ای افشان.
  • انواع مختلف کابل های برق.
  • کابل CAT 6 یا CAT 5.
  • کابل های rgb59، کابل HDMI و Audio.
  • کابل rs232.

عملکرد دستگاه های خانه هوشمند رابطه مستقیمی با کیفیت و مرغوبیت کابل های مصرف شده در ساختمان نیز دارد. برای درک بهتر سیم کشی ساختمان های هوشمند تصویر زیر در پایین قرار داده ایم.

سیم و کابل های مورد نیاز در یک ساختمان هوشمند

 

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

استفاده غلط از نور مصنوعی می تواند دانش آموزان را در مدرسه زود رنج سازد، سبب کاهش تولید کارگران کارخانه شود، وکارمندان اداری را تنبل ومستعد اشتباه سازد. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که نرسیدن نور کافی می تواند درجذب کلسیم در بدن مداخله و به شکننده شدن استخوان ها کمک کند. نوری که بعضی از دانشمندان درباره آن بررسی کرده اند یک نور با طیف کامل است که از خورشید یالامپ های فلورسنت طیف کامل و یا لامپ های طیف بالا می رسد. لامپ های هالوژن وتابشی نرمال به همان اندازه لامپ های فلورسنت به وفور طول موج زرد ونارنجی تولید میکنند که تشعشع تولید شده بوسیله این نور برای چشم بسیار محرک است.

دسته بندی طیف نوری کامل بر اساس دو عامل است یکی اندیس ارائه رنگ (CRI) است که برای تعیین کیفیت رنگ منبع روشنائی در یک حرارت رنگی داده شده مورد استفاده قرار می گیرد وسهم هر رنگی را که در نور است انتخاب می کند و دیگری نرخ گرمای کلوین یا دما همبستگی رنگ (CCT) است که معیاری برای اندازه گرمائی است که آن لامپ آشکار می کند. نور خارجی طبیعی دارای اندیس ارائه رنگ ۱۰۰ و نرخ حرارتی ۷۵۰۰ درجه کلوین است اگرچه هیچ قانون جامعی وجود ندارد، اما نرخ حرارتی ۵۰۰۰ درجه کلوین و اندیس ارائه رنگ ۹۰ (یا بیشتر) برای طیف کامل مطرح شده است. بدین ترتیب رنگ فلور سنت  سفیدخنک دارای اندیس ارائه رنگ ۶۸ است، رنگ فلورسنت سفید گرم دارای اندیس ارائه رنگ ۵۶ می باشد و لامپ های تابشی دارای اندیس ارائه رنگ ۴۰می باشند درحالیکه اغلب لامپ های فلورسنت کم مصرف در رنج ۸۲ الی ۸۸ می باشند. تولیدات لامپ های فلورسنت کم مصرف (CCT) در رنج ۲۷۰۰ الی ۶۰۰۰ کلوین در مقایسه با ۲۷۰۰ الی  ۰۰۰ کلوین برای سایر لامپ های تابشی دارند.

در نور طبیعی یا طیف کامل، افزایش تولید و دقت بیشتری وجود دارد و دانش آموزان و کارمندان به مراتب خطای کمتری دارند. زمانی که شرکت کنترل داده های کانزاس سیتی امکان استفاده از طیف کامل نور را مجدداً طراحی کرد، از کاهش خطای کامپیوتر به وسیله کارمندانی که اطلاعات را وارد می کردند ذخیره مالی ۲۳۵۰۰۰ دلار در سال را تجربه کرد.

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

یکی از علتهای نام گذاری ساختمان هوشمند به این دلیل است که سیم کشی ساختمان بایستی بصورت هوشمند انجام شده باشد و راتباط بین قطعات از طریق سیم برقرار می شود و مزیت این سیم کشی نسبت به استفاده از قطعات بی سیم (وایرلس)در این است که شما با یک سیستم کاملا هوشمند با حداقل درصد خطا و با کمترین آسیب رسانی به قطعات، سر و کار دارید و نیاز کمی به پشتیبانی خواهید داشت. سیم کشی در سیستم هوشمند نیز همانند سیم کشی سنتی بوده با این تفاوت که قبل از شروع مرحله سیم کشی بایستی نقشه اتوکد ساختمان در اختیار متخصصین مربوط به شرکت قرار داده شود تا طراحی لازم بنا به نیاز مشتری انجام شود .در سیم کشی به صورت هوشمند همه سر سیم ها به جای انتقال به کلید ها و اتصال زدن، به داخل تابلوی برق یا به ماژولهای مربوطه که در سر راه قطعات قرار دارند منتقل میشود و کلیه اتصالات در تابلو صورت میگیرد و بر همین اساس طبیعتا سیمهای مصرفی حدودا ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.و همینطور جهت عمل کنترلینگ و برقرای ارتباط بین قطعات و تابلو بایستی از کابل CAT5 نیز استفاده می شود که در سیمکشی سنتی کابل CAT5 مصرفی ندارد .در سیمکشی هوشمند بجای جعبه فیوز از تابلوهای برق مخصوص(مشابه تابلوهای برق قدرت)که در داخل دیوار و عموما در ورودی ساختمان نصب میگرد،استفاده می شود

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

برق شهر لاس‌و‌گاس با انرژی سبز تامین می‌شود

به نقل از شبكه خبری هافینگتن‌پست، «كرولاین گودمن»، شهردار لاس‌و‌گاس، اعلام كرد: ما می‌توانیم با افتخار بگوییم كه لاس‌و‌گاس یكی از معدود شهرهای دنیاست كه تمام برق عمومی خود را از انرژی سبز دریافت می‌كند.

 

وی افزود: این دستاورد، حاصل برنامه‌ای ده ساله برای جایگزینی مصرف انرژی از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدید پذیر است.

 

درحالیكه برق تمام مراكز ادرای و مصارف عمومی لاس‌و‌گاس مانند روشنائی خیابان‌ها فقط از انرژی تجدیدپذیر گرفته می شود، منازل مسكونی و ساختمان های تجاری از این انرژی بی بهره اند.

 

استفاده از انرژی سبز تا كنون توانسته است سالانه، حدود ٥ میلیون دلار از هزینه‌های شهر لاس‌و‌گاس و بیش از ٣٠ درصد از هزینه انرژی مصرفی مردم را كاهش دهد.

 

سان‌فرانسیسكو، سن‌ خوزه، كالیفرنیا، و میشیگان از دیگر شهرهای بزرگ آمریكا هستند كه متعهد شده‌اند تا سال ٢٠٣٥، تمام انرژی مصرفی خود را از منابع سبز تامین كنند.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفا- هوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند اخذ نمایندگی خانه هوشمند-آپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاكلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت 

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

تمام كارهای تأسیسات الكتریكی باید بر اساس موارد مندرج در نشریه 110 سازمان برنامه و بودجه تحت عنوان مشخصات فنی عمومی و اجرایی تأسیسات برقی كارهای ساختمانی و مبحث 13 مقررات ملی ساختمان اجرا شود.

پیمانكار موظف است قبل از شروع و اجرا هر قسمت از كارهای تأسیسات الكتریكی نقشه‌های كارگاهی هماهنگ با تأسیسات مكانیكی ومعماری را تهیه و به تصویب دستگاه نظارت برساند.

قبل از تهیه و حمل هر نوع كالا و تجهیزات مورد نیاز، باید قبلاً نمونه آن ارسال و به تأیید دستگاه نظارت برسد.

لازم است‌كه ارتفاع نصب لوازم برقی‌كه روی‌دیوار نصب می‌گردند، قبل از اجرا با دستگاه نظارت هماهنگ شود.

لوله‌كشی سیستمهای تأسیسات الكتریكی در موتورخانه، اتاق برق و اتاق هواساز بصورت روكار و با استفاده از لوله گالوانیزه، و در بقیه فضاها با استفاده از لوله پی.وی.سی سخت و مرغوب توكار انجام پذیرد.

محل دقیق نصب تمام وسایل برقی از قبیل كلیدها و پریزها و غیره، باید در حین اجرا در محل توسط مهندسین ناظر تعیین و اجرا شود.

تمام لوله‌كشیهای روی دیوار و یا سقف باید كاملاً بطور افقی ویا عمودی نسبت به كف اجرا شود.

در فضاهای مرطوب لوله در زیر سقف كاذب اجرا می‌شود. (در كف لوله اجرا نمی‌گردد).

برای هر یك از سیستم‌های مشروحه ذیل، لوله‌كشی باید كاملاً‌مجزا انجام گردد:

الف)  روشنایی                                            ب ) پریزهای برق

ج  )  شبكه كامپیوتری                         د ) اعلام حریق

هـ )  برق‌رسانی به فن كوئل‌ها      و ) تلفن

سیم‌كشی یا سیم کشی دو یا چند سیستم مختلف در یك لوله، به هیچ وجه مجاز ناست.

حداقل اندازه‌سیم برای‌سیستمهای مختلف بشرح ذیل است، مگر در مواردی كه اندازه مشخص گردیده باشد.

الف) روشنایی                 سیم مسی افشان و كابل به مقطع 5/1 و 5/2 میلیمترمربع

ب )  پریزهای عمومی برق   سیم مسی افشان و كابل به مقطع 5/2 میلیمترمربع

ج  )     تلفن                        كابل تلفن دو زوج

د  ) اعلام حریق               mm2 Fire Resistant Shielded Cable 5/1 * 2

هـ ) شبكه كامپیوتر           كابل (FTP – 4PAIR – CAT6)

تمام سیم‌كشی و سیم کشی‌های ارتباطی از چراغ به چراغ، چراغ به كلید، كلید به كلید، چراغ به تابلو، پریز به پریز، پریز به تابلو و غیره یكپارچه بوده و هیچگونه وصله یا اتصالی در داخل لوله‌ها مجاز ناست.

شینه ارت تابلوهای توزیع برق توسط سیم لخت مسی به شبكه اتصال زمین ساختمان متصل شود.

تمام قسمتهای فلزی تابلوهای توزیع فرعی، سینی‌های كابل و … باید به سیستم زمین مرتبط گردند.

پریزهای مورد استفاده، از نوع شوكو دارای اتصال زمین می‌باشند.

تابلوهای توزیع اصلی و فرعی باید با نظارت دستگاه نظارت، توسط پیمانكار مجرب و با استفاده از لوازم و تجهیزات تابلویی مرغوب ساخته شود.

تابلوهای دیواری از ورق به ضخامت 5/1 میلیمتر و تابلوهای ایستاده از ورق به ضخامت 2 میلیمتر با رنگ پودری الکترواستاتیک ساخته شده و بقیه موارد تابلو قبل از ساخت می‌بایست با دستگاه نظارت هماهنگ شود.

مقطع شینه‌های مسی در تابلوهای ایستاده میبایست بر اساس حداقل 5/1 برابر آمپراژ كلید اصلی تابلوهای مربوطه انتخاب شود.

دیاگرام تك خطی تابلوهای برق بوستر پمپ‌ها و آسانسورها توسط كمپانی فروشنده ارائه شده و توسط دستگاه نظارت تأیید می‌شود.

در انشعابات اگزوست فن‌های پشت بام میبایست از كلید جدا كننده (ISOLATOR) از نوع بارانی در داخل محفظه استفاده شود.

كابلهای ورودی برق‌وتلفن به‌ساختمان باهماهنگی دستگاه نظارت و تأیید شركت برق و مخابرات اجراء می‌شود.

از تابلوی هر آسانسور و بوستر پمپ آتش‌نشانی و هوارسان یك رشته كابل NYYCABLE 5/1*2 تا پانل اعلام حریق اجراء میشود.

تسمة مسی به ابعاد 30*3 میلیمتر مربوط به برقگیر روی نما (از پشت بام تا محوطه با هماهنگی دستگاه نظارت و بخش معماری) اجرا میشود. در محوطه دو حلقه چاه ارت مربوط به برقگیر اجرا میشود.

پیمانكار سازنده تابلو لازم است قبل از ساخت تابلو نقشه كارگاهی تابلوها و جانمایی لوازم و تجهیزات تابلویی جهت بررسی دستگاه نظارت ارائه نماید.

هرگونه انشعابات از مدارها فقط در جعبه و قوط‌های كلید و پریز مجاز است و به هیچ وجه نباید از درون لوله‌ها با نقاط مشخص انشعاب گرفته شود.

تمامی چراغ‌های فلورسنت می‌باید مجهز به راه‌انداز الكترونیكی و سایر ملحقات مربوطه باشند.

تمامی چراغ‌های فلورسنت بالامپ كم‌مصرف می‌بایدمجهز به‌بالاست الكترونیكی وسایر ملحقات مربوطه باشند.

چراغهای روشنایی می‌بایست دارای ترمینال ارت بوده و سیم‌ كشی مدارهای روشنایی به صورت سه رشته‌ای انجام پذیرد.

تمام چراغ ها می‌بایست دارای سرپیچ چینی مرغوب و سیم نسوز باشند.

حداقل اندازه سیم برای سیستم روشنایی، مگر در مواردی كه مقطع آن قید گردیده است، 5/1 میلیمتر مربع است.

سیم كشی مدارهای تكفاز پریزهای برق به صورت سه رشته‌ای به مقطع 5/2 میلیمترمربع اجرا شود.

تمام قوطی كلید و پریزها از نوع گالوانیزه پرسی است.

در مسیر لوله كشی بایستی در مورد لزوم (فاصله بیش از بیست متر) از PULL BOX استفاده شود.

روشنایی‌های نما با هماهنگی بخش معماری اجرا شود.

تمام باكسهای تلفن و سوییچ‌های كامپیوتر با هماهنگی معماری در ارتفاع 220 سانتیمتر از كف تمام شده نصب میشود

 
 


:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

هنگام بستن سیم پریزها رعایت این نكته كه سیم‌های فاز در همه كنتاكت های پریزها به كنتاكت راست متصل گردند الزامی است.

تمام كلیدها باید سیم فاز مدار را قطع كنند و در مسیر سیم نول نباید قرار بگیرند.

مسیرهای سیم کشی روكار باید در امتداد افقی و عمودی با نظم و ترتیب كامل انجام شوند و علاوه بر موارد فنی، زیبایی ظاهری كار نیز رعایت شوند.

كلیدو یا پریزهایی كه دركنار درب یا پنجره نصب می‌شوند بایستی 15 سانتیمتر از چهارچوب فاصله داشته باشند.

تمام تابلوهای دیواری باید در ارتفاعی نصب گردند كه ارتفاع بالاترین دسته قطع كننده كلید به هیچ وجه از 175 سانتیمتر بیشتر نباشد. و همچنین ارتفاع قسمت میانی تابلو از سطح زمین بطور متوسط برابر 160 سانتیمتر باشد.

تابلوهای برق باید به طریقی نصب گردند كه اتكایی به سایر تأسیسات (از قبیل لوله آب، لوله برق، لوله گاز، كابل‌ها و غیره) نداشته باشد.

در مواردی كه ارتباط پریز دیتا با سوئیچ از درون لوله پی.وی.سی انجام می‌گردد می‌باید فاصله حداقل 20 سانتیمتری بین كابل‌های شبكه با لوله‌كشی‌های برق رعایت شود.

محل هر دتكتور به صورت تقریبی نشان داده شده است و لازم است فاصله حدود 30 سانتیمتر بین دتكتور و چراغ رعایت شود.

دتكتور گازی بر روی دیوار در امتداد شیر گاز و در ارتفاع 30 سانتیمتری زیر سقف اجرا می‌شود.

تمام اجزای سیستم اعلام حریق از یك سازنده معتبر و با تأیید دستگاه نظارت خریداری شود. سیستم اعلام حریق پیش‌بینی شده در این پروژه از نوع آدرس پذیر است.

لازم است پس از حفر چاه ارت، ایجاد حلقه ارت ساختمان و انجام تمام عملیات ارتینگ میزان مقاومت زمین اندازه‌گیری شده و مقدار فوق زیر 2 اهم باشد. (در صورت بدست آوردن میزان بالاتر از 2 اهم باید نسبت به احداث یك چاه دیگر حداقل به فاصله عمق چاه قبلی ایجاد شده، مبادرت نمود).

شبكه اتصال زمین در داخل ساختمان شامل شبكه‌ای از سیمهای لخت مسی و با مقاطع مختلف است (در كابلهای 5 رشته یك رشته از كابل است) كه به موازات شبكه سیم کشی توزیع برق اجرا می‌شود.

تمام اتصالات‌درشبكه اتصال زمین می‌بایست با استفاده ازكابلشوی مسی،كلمپ وپیچ ومهره‌گالوانیزه‌انجام گیرد.

فضای اختصاص داده شده به هر یك از سیستم‌های جریان ضعیف باید توسط صفحه فلزی از هم جدا شود. ارتفاع در نظر گرفته شده جهت جعبه تقسیم فوق باید متناسب با تابلوی برق طبقه مربوط لحاظ شود. تمام مشخصات ساخت فریم سیستم‌های جریان ضعیف بر اساس مشخصات ساخت تابلوهای برق دیواری فشار ضعیف لحاظ شود.

كنتاكتورهای مربوط به تجهیزات موتوری از نوع AC3  می‌باشند.

دو چراغ سیگنال كنتاكتورها برای حالات وصل و بروز خطا پیش‌بینی شده است.

جهت تمام موتورهای به كاربرده شده در موتورخانه استفاده از كلیدهای حفاظت موتوری الزامی است.

تابلوهای نرمال و اضطراری مجاور هم، می‌باید در یك ارتفاع ساخته شوند.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفا-هوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند-كلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

در صنعت و ساختمان های که مصرف بالای برق دارند عامل مسافت  در انها سبب افت انرژی شده و خاصیت سلفی وجود به وجود می اید

این جزو ماهیت و ذات سلف است که مقداری از انرژی را به صورت میدان در خود ذخیره و در نیم سیکل بعد به شبکه پس دهد ما برای رفع مشکل همراه بود جریان غیر مفید با جریان مفید را با موازی کردن خازن رفع می کنیم به این صورت که جریان غیر مفید به جای اینکه از ابتدای شبکه به سمت مصرف کننده بیاید از سمت خازن و مسیر کوتاه که باعث اتلاف توان نشود به سمت سلف می اید.همانطور که میدانید سلف و خازن با هم 90 درجه اختلاف فاز دارن و به همین دلیل جریان هم مدام بین سلف خازن رد و بدل می شود.

 

مزایایی که این کار :

 

کاهش سطح مقطع سیم و کابل بدلیل حذف جریان غیر مفید

کاهش تلفات مسیرنصب بانک خازن

کاهش هزینه برق مصرفی

نصب بانک خازن در این موارد این مشکل را مرتفع می سازد و تا حدود 20 % کاهش تلفات در برق ساختمان و صنایع را جبران می نماید.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازی-  اخذ نمایندگی خانه هوشمند- آپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

۱- نقشه:

 

قبل از هر کاری برای سیم کشی یک ساختمان نیاز به یک نقشه یا طرح کلی از ساختمان داریم که این نقشه می تواند از سوی شما و یا مهندس برق مربوطه ارائه شود. شروع به کار از روی نقشه می تواند به کار شما به عنوان یک برقکار سرعت و ظرافت ببخشد و یک ساختمان را کاملا اصولی و بر اساس استانداردها برق کشی نمائید. نمونه ای از یک نقشه ساختمان در شکل زیر:

 

۲- اندازه و خط تراز

 

پس از تعیین نقشه باید برای کلیدها و پریزها جهت آماده کردن برای کنده کاری خط تراز کشیده شود. طبق استاندارهای برق ساختمان فاصله ی کلیدها و پریزها از کف را اندازه گیری کرده و بوسیله شنگ طراز ( البته امروزه از لیزر هم برای این کار استفاده می شود) دو سر هر دیوار را نشانه گذاری می کنیم سپس به وسیله ریسمان رنگ یک خط سراسری می کشیم. به این ترتیب اندازه ها دقیق و کلیدها و پریزها هر کدام در سطحی کاملا استاندارد روی دیوار قرار می گیرند.

 

۳- کنده کاری ها

 

هنگامی که نقشه و طرح کلی شما آماده و خط تراز اجرا شد باید مکان هایی که می خواهیم لوله ها و قوطی های برق را جا دهیم کنده شوند. این کار به روش سنتی با استفاده از تیشه های برقکاری و چکش و قلم انجام می گرفت ولی اکنون با پیشرفت صنعت دستگاه های پیشرفته ایی برای این کار تولید شده اند. که عبارتند از:

الف- شیار زن: این دستگاه بسیار کار آمد می تواند در کندن جای لوله ها و قوطی ها بسیار با دقت عمل کرده و تنها مکان مورد نیاز برای جا دادن آنها را بکند. نمونه های تک تیغ و دو تیغ این دستگاه ها در بازار موجود می باشند که نمونه دو تیغ آنها قابل تنظیم بوده و شما می توانید یک اندازه خاص برای برش روی دیوار را به دستگاه بدهید.

 

ب- بتن کن یا هیلتی: این دستگاه یک چکش برقی قوی است که می تواند بتن و آجر را به راحتی بکند و برای مواردی که نیاز به کندن بتن و آجر داریم می توانیم ار آن بهره ببریم. نمونه های مختلفی نیز از این دستگاه در بازار موجود می باشد.

۴- قوطی گذاری

 

در این مرحله باید قوطی های برق که مخصوص نصب کلید و پریز در آینده می باشند روی دیوار نصب شوند. طبق نقشه و یا ایده کلی خودتان مکان هایی را که برای نصب کلیدها و پریزها و جعبه فیوز روی دیوار در نظر گرفته ایم قوطی گذاری کرده و محکم می کنیم. این محکم کردن می تواند بوسیله گچ انجام شود. در انجام اینکار باید دقت شود که قوطی ها با دیوار در یک سطح قرار داده شوند.

 

۵- لوله گذاری

 

لوله های برق معبر سیم های برق , تلفن و آنتن به مکان های مختلف ساختمان می باشند و پس از قوطی گذاری باید لوله های برق در جای خود محکم شوند. تعداد و روش لوله گذاری به نقشه اصلی بستگی دارد. انواع مختلفی از لوله های برق موجود می باشند که می توان به لوله های فلزی, گالوانیزه و همچنین فراگیرترین آنها یعنی لوله های P.V.C اشاره کرد. لوله های برق طبق استانداردهای برق ساختمان برای ارتباط با نقاط مختلف از کف ساختمان عبور می کنند و همچنین از لوله های خرطومی نیز در برخی جاها جهت لوله کشی هایی با مسیر کوتاه استفاده می شود. هنگامی که بخواهیم لوله ای را به یک مسیر عمودی امتداد دهیم از زانو های ۹۰ یا ۴۵ درجه استفاده می کنیم. (اگر سیم کشی به صورت هوشمند باشد نصب تابلو نیز بایستی در همین مرحله صورت پذیرد.)

 

۶- سیم کشی

 

یکی از مهمترین قسمت های برق ساختمان سیم کشی می باشد. در این مرحله سیم کشی کامل یک واحد مسکونی انجام می شود و سیم های برق و تلفن و آنتن و غیره از لوله های مختلف عبور داده و به قوطی های مشخص شده امتداد می دهیم. عبور سیم های برق از لوله ها امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه از یک وسیله مخصوص به نام فنر سیم کشی استفاده شود و به این شکل عمل می شود که ابتدا فنر را از لوله ها عبور داده سپس سیم ها را به انتهای فنر وصل کرده و سر دیگر فنر را می کشیم. نمونه های فلزی و نوع مرغوب پلاستیکی فنرها در بازار موجود می باشد.

۷- سیم بندی

 

پس از سیم کشی باید سیم ها را تقسیم بندی کرد و به هر کلید و یا پریز برق رساند و سیم های روشنایی ها را در قوطی مربوطه قرار داد که به این مرحله سیم بندی می گویند. سیم بندی ها بسیار مهم می باشند زیرا اگر در این مرحله اشتباهی صورت گیرد باعث اتصالی و اشکال در سیستم خواهد شد.

 

۸-تست کابل در سیم کشی هوشمند:پس از اتمام سیم کشی نیاز به تست کابل و علامت گذاری سیمها توسط کارشناسان مربوط به این بخش می باشد که درستی و کامل بودن مراحل سیم کشی را بررسی کرده و بطور کامل عیوب احتمالی را برطرف کرد.

 

۹- نصب تجهیزات

 

مرحله نهایی سیم کشی برق ساختمان نصب می باشد. در این مرحله کلیدها , پریزها , سرپیچ ها, آیفون و فیوزها نصب و برای برق دادن به واحد مسکونی اماده می شوند. در این مرحله باید سعی شود تمامی نصبیات با دقت و ظرافت نصب شوند زیرا این کار در تائید مهارت و سلیقه کار شما نزد مشتری بسیار موثر خواهد بود. در این مرحله برای نصب حبایی ها , چراغ های دیواری , فن ها , آیفون و همینطور تجهیزات مورد نیاز در سیستم هوشمند باید از دریل استفاده شود.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازی-  اخذ نمایندگی خانه هوشمند- آپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند خانه های هوشمند در ایرانخانه های هوشمند در رشت-کلید هوشمند -کلید لمسی-اخذ و پذیرش نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 آنتن مرکزی در دو نوع می باشد :
۱- آنتن مرکزی بدون نیاز به دستگاه دیجیتال
۲-آنتن مرکزی با دستگاه دیجیتال

۱-آنتن مرکزی بدون دستگاه دیجیتال: در این نوع که بیشتر در بیمارستانها یا هتلها استفاده می شود  از یک دستگاه مبدل ( یا مدولاتور) استفاده میشود که کار این دستگاه دریافت سیگنالهای یک یا چند فرستنده مختلف و تبدیل فرکانسهای مشخصی از این فرستنده ها به سیگنالهای تلویزیونی است. در نتیجه بعد از این کار در هر اتاق می توانید به تعداد مشخص کانالهای این فرستنده ها را داشته باشید
.
۲- آنتن مرکزی با دستگاه دیجیتال:
در این مورد از یک دستگاه امپلی فایر و به تعداد واحدهای مورد نظر اسپلیتر گذاشته می شود و از خروچی اسپلیتر به هر واحد یک کابل وارد می شود

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفا-  هوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان
با توجه به اهمیت قیمت برق ، صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی یک سرمایه گذاری است . سیستم های مدیریت انرژی برق با امکان خاموش و روشن نمودن اتوماتیک کلیه وسایط برقی مانند اسپیلیت ها ، فنکویل ها و روشنایی ها بر اساس برنامه  ، در زمان عدم حضور پرسنل از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می کند .
 

از مزایای سیستم بهینه سازی مصرف انرژی برق مبنا برای محیط های اداری و تجاری:

  1. وجود زمان بندی برای  هر یك از روشنایی ها و پریزها
  2. قابلیت برنامه ریزی زمان بندی بر اساس تقویم بهینه سازی مصرف برق
  3. اجرا بدون نیاز به تغییر در سیم کشی ساختمان
  4. ارسال تمامی فرمانها از یک مرکز برای روشنایی ها ، فن کوئل ها ، کولر ها ی گازی و کلیه ادوات برقی
  5. امکان استفاده از کلید و پریزهای موجود در ساختمان
  6. قابلیت افزودن کنترلر های جدید حتی پس از نصب
  7. روشن و خاموش نمودن روشنایی ها و وسایط برقی با استفاده از ریموت و كلید خط تلفن و رایانه اس ام اس
  8. امكان كم و پر نور كردن روشنایی ها با استفاده از ریموت كنترل
  9. قابلیت ایجاد شرایط متفاوت روشنایی بصورت پیش تنظیم
  10.  
 


:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

لامپ های هالوژن یکی دیگر از انواع لامپ های تابشی هستند که با افزایش ناچیزی در طول عمر لامپ؛ قابل مقایسه با لامپ های تابشی استاندارد می باشد. علیرغم رنگ نور مناسب لامپ های هالوژن؛ بخاطر گرمای تولیدی زیاد آن استفاده کنندگان به مصرف انواع مدل های جدید لامپ های فلورسنت کم مصرف تشویق شده اند،هالوژن

لامپ های HID مزایای بیشتری نسبت به لامپ های فلورسنت کم مصرف همچون کنترل نوری بهتر؛ خروجی بیشتر وحساسیت کمتری برای استارت زدن و ایجاد حرارت کمتر دارند با این وجود؛ زمان بیشتری طول می کشد تا آنها برای روشن شدن، گرم و آماده شوند و زمان طولانی تری برای روشن شدن مجدد بعد از خاموش شدن لازم دارند ودارای معایبی چون اندیس ارائه رنگ کمتر و سوسوزدن در فرکانس ۱۲۰هرتزنیز می باشند.
لامپ های فلور سنت کم مصرف برای عمل کرد در رنج حرارتی خاصی طراحی شده اند. حرارت در زیر این رنج سبب تولید خروجی کمتری  می شود. اغلب این لامپ ها برای استفاده در داخل ساختمان می باشند، اما هیچ مدلی برای استفاده محیط بیرون وجود ندارد. رنج حرارتی لامپ های فلورسنت کم مصرف بر روی بسته بندی آنها حک شده است. لامپ های فلورسنت کم مصرف برای نصب خارجی باید در تجهیزات برقی بسته قرار گیرد.
لامپ های فلورسنت همچنین شامل یک مقدار میکروسکوپی جیوه هستند لذا برای جلوگیری از تماس با جیوه در موقع خرد شدن لامپ باید از یک محافظ استفاده شود.
استفاده از لامپ های فلورسنت کم مصرف در خانه بر کیفیت توان به طور محسوس اثر نمیگذارد، اما استفاده از آنها در تعداد زیاد می تواند اثر گذار باشد. به همین علت سازندگان به دنبال تولیداتی با مجموع تحریف هارمونیکی (THD) پایین تر( زیر ۳۰% )و ضریب قدرت بیشتر از ۹/۰ هستند.
کارخانه های لامپ های فلور سنت کم مصرف اغلب اظهار می کنند که محصولات آنها دارای ضریب قدزت بالای ۹/۰ است .

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمند-کلید لمسی هوشمندابیاری هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمندسازی خانههوشمند سازی ویلاکلید لمسی هوشمندابیاری هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

محل کاربرد منبع تغذیه

در آزمایشگاه های آموزشی و تحقیقاتی تمامی رشته های مهندسی، تغذیه مدارات الکترونیکی ،کامپیوتر ها (پاور سیستم)،جوشکاری، استفاده بجای آداپتور های AC ،صنعت نور و لیزر، سیستم های فتوولتائیک و باتری سازی (شبیه سازی باتری) می باشد.

عوامل مؤثر در طراحی یک منبع تغذیه مناسب

جهت انتخاب یک آرایش مناسب نیاز به شناخت آرایش های مختلف، قابلیتها و محدودیت های آنها وجود دارد. پنج عامل متمایز کننده در انتاب یک منبع تغذیه مناسب به قرار زیر می باشد:
۱- حداکثر جریان اولیه که تعیین کنندة حد تحمل قدرت نیمه هادی است.
۲- مقدار ولتاژی که باید روی ترانس اولیه بیفتد (یا ولتاژ ورودی).

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمند-خانه ی هوشمند- اخذ نمایندگی خانه هوشمند- کلید لمسی هوشمند- کلید لمسی 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

• قابلیت تنظیم ولتاژ و جریان خروجی
• تنظیم مقدار ولتاژ جریان از طریق کیبورد یا پیچ تنظیم
• دارای نمایشگر مجزا
• قابلیت برنامه ریزی، امکان افزایش یا کاهش ولتاژ (طبق هر تابع دلخواه) در فواصل زمانی مختلف بصورت اتوماتیک. البته این مزیت شامل منبع تغذیه هایی می شود که، قابل برنامه ریزی باشند.
• قابلیت استفاده از هر کانال بطورکاملا مجزا، سری نمودن منابع (جهت افزایش دامنه ولتاژ)، موازی کردن ( افزایش محدوده جریان) و منفی- مثبت ( تولید سیگنال منفی بطور مثال V~030).

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمند-خانه ی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

منابع تغذیه برای دستگاه‌های الکترونیکی را می‌توان بطور گسترده، به خط فرکانس بزرگ (یا معمولی) و منابع تغذیه سوئیچینگ تقسیم نمود. خط فرکانس بزرگ معمولاً یک طرح نسبتاً ساده است، اما برای تجهیزات جریان بالا، به دلیل نیاز به ترانسفورماتور خط فرکانس بزرگ و مدار تنظیم الکترونیکی حرارت مخزن، به‌طور فزاینده‌ای بزرگ و سنگین می‌شود. منابع تغذیه فرکانس خط متعارف، گاهی اوقات، «خطی» نامیده می‌شوند. تبدیل از ولتاژ AC به DCهنگامی که یکسوکننده‌ها به منابع خازنی تغذیه می‌رسانند، ذاتاً غیر خطی است. تنظیم‌کننده‌های ولتاژ خطی به وسیله یک تقسیم کننده ولتاژ فعال که انرژی را مصرف می‌کند، ولتاژ خروجی تنظیم شده را تولید می ‌نماید، در نتیجه دارای بازده پایین تری هستند. یک منبع تغییر حالت که امتیاز مشابه با منبع فرکانس خطی دارد، معمولاً کوچکتر، کارآمد تر، ولی پیچیده‌تر خواهد بود.

خانه هوشمند الفا-هوشمندسازی ساختمان - خانه ی هوشمندخانه های هوشمند-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسكونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلاخانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

ویژگی های منبع تغذیه

ویژگی‌های مشخصی که معمولا منبع تغذیه دارای آن است، عبارتند از:
• مقدار ولتاژ و جریانی که برای بار خود می تواند تأمین نماید.
• بررسی پایداری و چگونگی ولتاژ خروجی یا جریان آن زیر خط‌های مختلف و شرایط بار.
• مدت زمانیکه می‌توان انرژی را بدون سوخت‌گیری یا شارژ تأمین نماید.
تامین ولتاژ DC از برق AC .
کاهش ولتاژ AC جهت رسیدن به دامنه مطلوب سیگنال AC و یا تبدیل به DC بطور مثال منابع تغذیه سوئیچینگ یا SMPS ها برق AC را یکسو نموده و با استفاده از متد سوئیچ جریان بار(ON/OFF) به ولتاژ دلخواه دست می یابد.

منابع تغذیه DC دارای خروجی متغیر یا ثابت می باشند. بدین معنی که در خروجی ثابت سیگنال DC با دامنه و جریان ثابت (مثلا V 5/3A) بدست می آید. اما در خروجی متغیر میزان جریان یا ولتاژ در بازه ای متغیر بوده و توسط پیچی مقدار مطلوب آن حاصل می گردد. مانند منبع تغذیه متغیر ۰-۳۰V/0-3A
بسته به تعداد کانال های خروجی به منبع تغذیه های DC آزمایشگاهی، تک کانال و دوبل تراکینگ ( دو کانال متغیر) می گویند.

خانه هوشمند الفا-نمایندگی خانه هوشمند-  هوشمندسازی ساختمان - خانه ی هوشمندخانه های هوشمند-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسكونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلاخانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

نقش منبع تغذیه در خانه هوشمند

منبع تغذیه یا power supply به انگلیسی دیوایسی است، که تمام تجهیزات الکتریکی از جمله کامپیوتر نیاز به توان برای راه اندازی آن دارند. این دیوایس در سیستم کنترلیخانه هوشمند،نقش دستگاه الکترونیکی که انرژی الکتریکی را برای بار فراهم می کند، را ایفا می نماید. یکی از مهم ترین کارکردهای منبع تغذیه تبدیل ولتاژ متناوب برق شهر به ولتاژ مستقیم dc می باشد. به عبارت دیگر منبع تغذیه ولتاژ ورودی ۱۲۰ ولت تا ۲۲۰ ولت را به ولتاژ dc مورد نیاز تجهیزات تبدیل می کند.
در حالت کلی دو دسته منبع تغذیه وجود دارد که شامل منبع تغذیه خطی و سوییچینگ می گردد.

شیوه ی عملکرد منبع تغذیه خطی

مکانیزم عملکرد منبع تغذیه خطی به این صورت است که برق شهر را از ورودی دریافت کرده و سپس آن را توسط یک ترانسفورماتور،به ولتاژ سطح پایین تر مثلا ۱۲ ولت تبدیل می نماید.در سطوح توان پایین، منبع تغذیه خطی مناسب است، اما اشکال کار با آنها در توان های بالا آشکار می گردد. با کم شدن فرکانس اندازه تجهیزاتی مانند ترانسفورماتور یا خازن افزایش می یابد، روش مناسب در این حالت استفاده از منبع تغذیه سوییچینگ فرکانس بالاست.

شیوه ی عملکرد منبع تغذیه سوییچینگ

عملکرد منبع تغذیه سوییچینگ مبتنی بر زیاد شدن فرکانس ورودی تا چند کیلو هرتز است. از این روی در منبع تغذیه سوییچینگ فرکانس ولتاژ ورودی به مقدار بسیار زیادی افزایش می یابد، تا از اندازه ترانسفورماتور و خازن الکترولیت بکاهد.
یکی از تفاوت های عمده در منبع تغذیه خطی و سوییچینگ، در شیوه ی عملکرد بهینه ی آنها می باشد. منبع تغذیه خطی همیشه حداکثر توان را در قسمت خروجی تحویل می دهد، بنابراین کارکرد با حداکثر توان برای تمام تجهیزات موجب ایجاد گرمای زیادی می گردد. شیوه ی عملکرد منبع تغذیه ی سوییچینگ به صورت یک حلقه ی فید بک دار بوده و همواره سوییچینگ ترانزیستور وابسته به میزان مصرف خروجی می باشد، که با توجه به میزان مصرف توان، چرخه کاری کلیدزنی ترانزیستور افزایش یا کاهش می یابد.
یک منبع تغذیه سوئیچینگ که از نظر ویژگی دقیقا هم رده با مدل خطی باشد، از لحاظ اندازه بسیار کوچکتر بوده و بازده خوبی را تامین می نماید، اما به نسبت پیچیدگی آن بیشتر است.

عملکرد اولیه تمام منبع تغذیه های موجود، تبدیل انرژی الکتریکی می باشد. یک منبع تغذیه تنظیم شده، جهت کنترل ولتاژ خروجی یا جریان تا یک مقدار خاص، مقدار کنترل شده با وجود تغییرات در هر دو جریان بار یا ولتاژ تنظیم شده توسط منبع تغذیه ، تقریباً ثابت نگه داشته می‌شود.
منبع تغذیه، ممکن است با یک دستگاه مجزا، مستقل یا یک دستگاه جدایی ناپذیر که به بار خود متصل است، عمل نماید. منابع تغذیه با ولتاژ پایین DC نمونه مورد دوم هستند، که بسیاری از کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های الکترونیکی مصرف کننده ی آن هستند.

خانه هوشمند الفا-نمایندگی خانه هوشمند-  هوشمندسازی ساختمان - خانه ی هوشمندخانه های هوشمند-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسكونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلاخانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

در یک تعریف دقیق تر،خانه هوشمند ساختمانی است که باعث افزایش کارایی و راندمان ساکنانش شده و با کمترین هزینه امکان مدیریت موثر را براساس نیازها ایجاد می نماید. در ادامه این مطلب شما را با هوشمندسازی ساختمان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

یکی از مهم ترین امکاناتی که در هوشمندسازی ساختمان می توانیم از آن بهره مند گردیم، این است که اکثر تجهیزات داخلی و یا خارجی ساختمان را چه در دخل و چه خارج از خانه،کنترل و مدیریت نماییم. طراحی مناسب و استفاده درست از هر قطعه در ساختمان هوشمند می تواند در کاهش چشم گیر مصرف انرژی، زیبایی منحصر بفرد ساختمان و آسودگی و امنیت ساکنین آن تاثیر بسزایی داشته باشد.مهم ترین دلیل هوشمندسازی ساختمان، پیشگیری از آسیب هایی است که انسان به دلیل مشکلاتی از قبیل مشغله ذهنی، کمبود فرصت و یا خطاهای انسانی می باشد که در دوره های زمانی مختلف، انسان نتوانسته با آن ها مقابله نماید. در مراحل مختلف تعریف هوشمند سازی ساختمان (BMS) چندین رشته از جمله برق، تاسیسات ساختمانی، الکترونیک، شبکه های کامپیوتری و برنامه نویسی فعالیت دارند. بنابراین ایده ها و نظرات طراحان ساختمان های هوشمند، نقش حائز اهمیتی در برطرف نمودن نیازهای ساکنین و یا کارفرماها خواهند داشت و با توجه به نیاز کارفرما و بودجه ای که برای این موضوع در نظر گرفته می شود به طراحی و تجهیز ساختمان می پردازند.

 

خانه هوشمند-نمایندگی خانه هوشمند-سیستم هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمانخانه ی هوشمنداپارتمان هوشمند-پذیرش و اخذ نمایندگی خانه هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند الفاکلید لمسی هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

 این آزمایش ها به تک تک مقره ها در خط تولید اعمال می شود که شامل آزمایش های زیر هستند :

 

1- بررسی وضعیت ضاهری مقره ها از نظر شکل و ابعاد و رنگ ظاهری آن ها.

 

2- آزمایش های مکانیکی :

 

برای مقره های نوع A: یک زنجیره از مقره ها به مدت یک دقیقه تحت یک بار کششی معادل 60% حداکثر تحمل بار مکانیکی قرار می گیرند.

 

برای مقره های نوع B: یک زنجیره از مقره ها برای مدت 10 ثانیه تحت یک بار کششی معادل 40% حداکثر تحمل بار مکانیکی قرار می گیرند.

 

مقره هایی که در این آزمایش دچار شکست و ترک خوردگی شوند از خط تولید خارج می شوند.

 

3- آزمایش الکتریکی :

 

مقره های بشقابی یا مقره های اتکایی (سوزنی) در این آزمایش به آنها یک ولتاژ سینوسی با فرکانس صنعتی اعمال می شود. دامنه ولتاژ باید به حدی باشد که هر چند ثانیه یک بار جرقه سطحی روی مقره زده می شود. زمان اعمال ولتاژ باید حداقل 5 دقیقه باشد. اگر مقره ها دچار سوراخ شدگی شوند از خط تولید خارج می شوند.

 

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمایندگی خانه هوشمند-سیستم هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان- خانه ی هوشمنداپارتمان هوشمند-پذیرش و اخذ نمایندگی خانه هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمندکلید لمسی هوشمندخانه هوشمند الفا



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

بر حسب کاربرد این نوع وسیله ، مقره ها را به سه دسته تقسیم می کنند :

 

مقره های خطوط هوایی : برای عایق کردن هادی ها نسبت به پایه (دکل) و نسبت به یکدیگر و نگهداری هادی ها بر روی پایه ها از این نوع مقره استفاده می شود.

مقره های اتکایی : برای عایق کاری باس بارها در پست ها و تابلوها نسبت به زمین و نگهداری آن ها از این نوع مقره ها استفاده می شود.

مقره های عبوری یا بوشینگ ها : از این نوع مقره ها برای عبور باس بارها از دیواره ها یا ورود به تجهیزات استفاده می شود. همچنین برای ایزوله کردن خطوط یا باس بارها نسبت دیوارها یا بدنه تجهیزات هم به کار می رود.

اکنون به توضیح تک تک این نوع مقره ها خواهیم پرداخت . البته درصد بسیار زیادی از مقره های مورد استفاده از نوع مقره های خطوط هوایی می باشد.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفا- خانه هوشمند رشت- خانه هوشمند گلسارهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمند- اپارتمان هوشمند- هوشمندسازی ویلا- کلید هوشمند- کلید لمسی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1397 | نظرات ()