نوشته شده توسط : هوشمندسازان

آزیر اعلام سرقت

آژیر: اصلی ترین عامل ترساندن سارق و خبر نمودن مردم از نفوذ احتمالی، آزیر است

آژیر باید در موقعیتی نصب شود که صدای آن برای همسایه ها و عابرین به خوبی قابل شنیدن و تشخیص باشد.

چراغ گردان: نور چراغ گردان به همراه صدای آزیر عامل بسیار مهمی در ترساندن سارقین دارد.

چراغ گردان اعلام سرقت

باطری پشتیبان: سیستم اعلام سرقت مثل هر سیستم الکترونیکی دیگر نیاز به برق دارد و در صورت قطعی برق، کاملاً بی اثر خواهد بود.

لذا همه این سیستم ها باید به باطری داخلی مجهز باشند تا در صورت قطع شدن برق که ممکن است عمدی باشد، بتوانند به کار خود ادامه دهند.

انواع تلفن کننده: سیستم می تواند در مواقع خطر بوسیله خط تلفن یا خط موبایل، پیغام های از پیش تعریف شده را به چندین نفر مثل پلیس یا افرادی که می توانند سریع خود را به محل برسانند، اعلام کند.

پدال و شستی خطر: در بانک ها یا فروشگاه هایی که کالای گران قیمت می فروشند مثل زرگری هاو غیره، سنسورها در طول روز باید غیر فعال باشند، می توان از انواع پدال و شستی استفاده نمود تا در شرایط خطر افراد بتوانند سیستم را تحریک نمایند.

چند نکته و توصیه کاربردی:

اگر همزمان با نصب سیستم اعلام سرقت ( دزدگیر اماکن ) از دوربین مدار بسته با قابلیت انتفال تصویر نیز بهره برداری نمائید، در مواقعی که سیستم به شما اعلام آلارم نماید، شما می توانید با موبایل یا کامپیوتر علت آلارم و هشدار را برسی نمائید.

هیچ سیستم حفاظت الکترونیک به تنهایی یا به اتفاق نمی تواند و نمی توانند امنیت شما را تضمین نمایند!

اصول حفاظتی مثل مسدود نمودن ورودی ها با حفاظ فلزی استاندارد را فراموش ننمائید.

هرگز کلیدهای خود را اختیار افراد نا مطمئن و … قرار ندهید.

آشنایی با سیستم اعلام سرقت ساختمان یا دزدگیر اماکن به شما در انتخاب صحیح سیستم کمک می کند.

حتمارياً از افراد و شرکت های معتبر یرای نصب سیستم های حفاظت الکترونیک استفاده کنید

حتماً رمزها را بلافاصله پس از تحویل گرفتن سیستم عوض کنید.

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمايندگي خانه هوشمندپذيرش نمايندگي خانه هوشمندهوشمندسازي ساختمانساختمان هوشمندخانه ي هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازي- سيستم مديريت هوشمند ساختمان- اخذ نمايندگي خانه هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

پنل مدیریت یا مر کز کنترل ضمن تشخیص علامت های ارسال شده ار دتکتورها وظیفه اعلام آلارم ها و ارسال پیام ها را نیز به عهده دارد.

کنترل پنل ها معمولاً بسته به مورد با ریموت، یا کد (رمز) فعال یا غیر فعال می شوند.

بدیهی است که کد دارای امنیت بیشتری است زیرا امکان مفقود شدن آن وجود ندارد (البته اگر فراموش نشود!).

صفحه کلید بطور معمول در جای امنی و پوشیده ای که براحتی در دسترس نباشد نصب می شود.

انواع ریموت در بازار وجود دارد که مدل های ارزان قیمت دارای امنیت کمی هستند زیرا براحتی قابل کپی برداری هستند!!!

لذا پیشنهاد می شود حتی الامکان از ریموت های مطمئن تر استفاده شود.

برای ساختمان های بزرگ، کنترل پنل های پیچیده ای طراحی شده که دارای امکانات زیادی هستند

من جمله امکان تشخیص آلارم هر حسگر بطور جداگانه و یا غیر فعال نمودن برخی نواحی هنگام گشت زنی.

 


:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

سیستم اعلام حریق یا اعلان حریق، بخش دیگری از مجموعه سیستم های حفاظت الکترونیک است که با توجه به اینکه رابطه مستقیمی با حفظ جان انسان ها دارد از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است.

از همین رو در همه جای دنیا و منجمله در ایران دستورالعمل های در زمینه انتخاب و نحوه نصب این سیستم ها تدوین شده و همه ساله نیز بروز می شود.

بر اساس دستوالعمل سازمان نظام مهندسی ساختمان کلیه ساختمانهای مسکونی دارای بیش از ۱۰۰۰ متر مربع مساحت یا پنج طبقه و همه ساختمان های دارای کاربری تجاری و عمومی باید از سیستم اعلام حریق استفاده کنند.

بر اساس همین دستورالعمل کلیه فضاهای بالاتر از یک متر مربع (غیر از حمام و دستشوئی) باید به حسگر دود مجهز شوند.

انواع سیستم اعلام حریق

این سیستم به دو دسته کلی معمولی یا کانونشنال (Conventional)  و آدرس پذیر (Addressable) تقسیم می شوند.

سیستم های کانونشنال قابلیت شناسائی یک منطقه (Zone) را دارند در حالی که سیستم های آدرس پذیر می توانند تک تک قطعات سیستم را شناسائی کنند. بعنوان مثال اگر یک ساختمان را در نظر بگیریم، در سیستم اول از روی اطلاعات کنترل پنل فقط می توانیم آپارتمانی را که آلارم داده تشخیص دهیم در حالی که در سیستم آدرس پذیر می توانیم بفهمیم که کدام قطعه آلارم داده است! این به این معناست که با سیستم آدرس پذیر بطور دقیق می توانیم به محل بروز احتمالی حریق آگاه شویم در صورتی که با سیستم معمولی فقط منطقه یا زون حریق شناسائی می شود.

سیستم های اعلام حریق بدون سیم یا وایرلس نیز وجود دارد که با نظر کارشناس می توان در برخی موارد از آنها استفاده نمود.

 

خانه هوشمند رشتخانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفا-خانه هوشمند- اخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

سیستم اعلام حریق از قطعات زیر تشکیل می شود:

1.دتکتور اعلام حریق:

حسگرهای اعلام حریق به چند دسته حساس به دود، حرارت و گاز تقسیم می شوند. البته این دتکتورها از جهت فنی، نحوه تشخیص و محل نصب دارای انواع مختلفی هستند که شناسائی آنها نیاز به اطلاعات تخصصی دارد.

حسگرهای دود پر مصرف ترین انواع دتکتور هستند زیرا هر حریقی ابتدا با انتشار دود شروع می شود. اما در قسمت های تاسیسات یا آشپزخانه های صنعتی که معمولن دارای دود و یا بخار می باشند از حسگرهای حرارتی استفاده می شود.

2.کنترل پنل

کلیه قطعات و اجزا سیستم به کنترل پنل متصل شده و این قطعه وظیفه دارد در در صورت دریافت سیگنال آلارم،

ضمن ثبت آنها در حافظه کلیه آژیرها را به صدا در آورده و به آتشنشانی و مراجع دیگر اطلاع دهد.

همچنین برخی از کنترل پنل ها امکان ارسال سیگنال تست به قطعات را دارند.

3.لوازم جانبی

شستی اعلام حریق

لوازم جانبی سیستم اعلام حریق عبارتند از انواع شستی اعلام حریق، آژیر اعلام خطر، تلفن کننده و تکرار کننده معمولن شستی ها را در فضای عمومی و کاملن در دید همکانی قرار می دهند تا اگر فردی متوجه دود یا حریق شد بتواند با شکست کاور آن سیستم را فعال نماید همچنین صدای آژیر و چراغ گردان نیز باید بتواند در موقع خطر همه را آگاه نماید. و تلفن کننده نیز بلافاصله پس از تشخیص آلارم بطور اتوماتیک آتشنشانی و افراد مورد نظر را مطلع می نماید.

آزیر اعلام حریق

گاهی نیز لازم است پیغام ها و هشدارهای کنترل پنل در مکان دیگری نیز دریافت شود که این مهم نیز توسط تکرار کننده عملی می شود

 

 

خانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفا هوشمند سازی ساختمان - نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند- اخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

هوشمند سازی ساختمان ، خانه هوشمند ، ساختمان هوشمند این كلمات برای ما كاملا آشنا هستند و شاید در طول سال بار ها در باره آنها از دوستان یا رسانه های مختلف شنیده یا مطلبی خوانده باشیم ولی سوالی كه ذهن اكثر مالكان و سازندگان محترم ساختمان را به خود مشغول كرده است این است كه در نهایت هزینه هوشمند سازی یك ساختمان چه مقدار میباشد.

هم اكنون در كلان شهرها و شهرهای بزرگ و كوچك به لطف پیشرفتهای مهم در حوزه صنعت ساختمان سرعت ساخت و ساز به شكل باور نكردنی بالا رفته است به طوری كه در اندك زمان زمین های خالی به سرعت پی ریزی شده و از دل آنها بنای زیبا متولد میشود ،ولی در این میان نیز هستند كسانی كه دل در گرو خانه های ویلایی و قدیمی داشته و زندگی در این مكان ها را به زندگی در برج ها و آپارتمان های بلند ترجیح میدهند.این گروه از مردم بواسطه دلبستگی به خانه های قدیمی توجه خود را به تكنولوژی و تجهیزات مدرن از دست نداده و همواره به دنبال تلفیق این دو با یكدیگر از طریق بازسازی میباشند تا در كنار لذت زندگی در منزلی زیبا و قدیمی آرامش حاصل از نوآوری های روز را نیز داشته باشند.

حال سوالی كه برای اكثر این عزیزان بوجود می آید این است كه هزینه هوشمندسازی چه مقدار است یا در صورت بازسازی ساختمان قدیمی آیا هزینه های پیاده سازی سیستم هوشمند ساختمان قابل قبول میباشد یا بهتر است از هوشمند كردن آن صرف نظر كرد؟ به طور كلی میتوان هزینه هوشمند سازی یك بنا را به سه بخش كلی تقسیم كرد ساختمانهای در حال ساخت ، خانه های نوساز و بناهای قدیمی كه در ادامه به بررسی چگونگی هوشمند سازی هر كدام خواهیم پرداخت.

فاكتور های مهم در هزینه هوشمند سازی

برای محاسبه هزینه های هوشمند سازی یك ساختمان یا به اختصار قیمت خانه هوشمند میبایست چند فاكتور اساسی را در نظر گرفت اولین مورد نیاز و سلیقه مالك یا سازنده است زیرا به علت گستردگی محصولات هوشمند سازی ساختمان كارفرما با توجه به نیاز خود میتواند از برخی تجهیزات چشم پوشی كرده و هزینه های پروژه را كاهش دهد یا با خرید تجهیزات هوشمند لوكس ارزش افزوده پروژه خود را چندین برابر كند به طور مثال استفاده از تجهیزات هوشمند كنترل لوازم منزل از راه دور به همراه سیستم موسیقی در كنار سیستم های هوشمند پایه شامل كنترل هوشمند روشنایی و دما به تنهایی میتواند تغییر قابل توجهی روی قیمت نهایی بگذارد.مورد بعدی در تعیین قیمت هوشمند سازی متراژ واحد مسكونی است مسلما یك واحد مسكونی كوچك ( تا 75 متر ) نیاز كمتری به كلید های هوشمند سیم كشی هوشمند سازمان یافته و سایر متعلقات یك سیستم هوشمند نسبت به یك واحد متوسط (75 تا 150 متر ) دارد. لذا اولین قدم در تعیین دقیق قیمت هوشمند سازی ساختمان تهیه پلان هوشمند سازی با توجه به نیاز و سلیقه كارفرما است.

هزینه هوشمند سازی ساختمان در حال ساخت

بهترین حالت برای اجرا و پیاده سازی سیستم هوشمند ، ساختمان های در حال ساخت میباشد كه نقشه برق ساختمان با همكاری عوامل فنی و تاسیسات ساختمان تهیه شده و پلان جانمایی تجهیزات هوشمند با همكاری مهندسین معمار رسم میگردد.در ساختمان در حال ساخت به علت باز بودن دست معماران و دكوراتورها میتوان بهترین جانمایی را برای واسط های كاربری یا صفحه كلیدهای لمسی و دیجیتالی ، سنسورهای حركتی و سیستم صوتی انجام داد.بهتر است جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه موارد فوق پس از اجرای تاسیسات ساختمان و قبل از نازك كاری صورت پذیرد تغییرات و شخصی سازی با توجه به سلیقه های متفاوت در این حالت براحتی امكان پذیر است و نتیجه كار بسیار مطلوب و دقیق خواهد بود.به طور مثال به علت بزرگ بودن تابلو برق هوشمند نسبت به تابلوهای مرسوم با یك طراحی زیبا و دكوراتیو میتوان یك تابلو برق شكیل از جنس چوب تهیه كرده و در كنار كتابخانه یا ویترین و ... در جای مناسبی از منزل قرار داد.

با برنامه ریزی دقیق و همكاری مناسب با سایر مندسین ساختمان و به علت عدم نیاز به تخریب هزینه هوشمند سازی ساختمان در حال ساخت بسیار مقرون به صرفه و مناسب است و پیشنهاد اكثر مشاورین و مجریان هوشمند سازی پیاده سازی سیستم هوشمد در هنگام ساخت میباشد.

هزینه هوشمند سازی ساختمان پایان یافته و قدیمی

بهتر است در ساختمانهای جدید پیاده سازی تاسیسات الكتریكی با استاندارهای جدید مبحث ساختمان انجام پذیرد تا هم ایمنی كار افزایش یابد و هم تعمیر و عیب یابی سیستم براحتی انجام گیرد.سیستم هوشمند ساختمان نیز از استانداردهای جدید پیروی میكند و پیاده سازی آن روی سیم كشی های سنتی غیر ممكن و در صورت انجام توسط عوامل غیر مجاز كاملا غیر استاندارد و خطرناك میباشد. در سیستم جدید برق ساختمان برخلاف برقكاری سنتی كه از سیم فاز در نقاط مشترك غیر مجاز استفاده میشد تمامی سر خط های مورد نیاز در یك تابلو بزرگتر از حالت سنتی جمع آوری شده و از آنجا سربندی میشوند.

1-بازسازی و هوشمندسازی خانه های قدیمی :

بناهای قدیمی به علت استفاده از سیم كشی قدیمی و غیر استاندارد نیاز به طراحی سیستم برق دارند كه میتوان در هنگام باسازی منزل و عملیات عمرانی سیم كشی این نوع از ساختمانها را دوباره احیا كرد در نتیجه برق كاری در این نوع از ساختمانها سخت و نیاز به تخریب میباشد و این روند باعث افزایش هزینه هوشمند سازی میگردد.

2-هوشمند سازی ساختمانهای تكمیل شده :

متاسفانه شاهد ساخت ساختمانهای بسیار زیبا و با مصالح خوب در نقاط مختلف شهر هستیم كه سازندگان به علت پیش بینی كردن سیستم هوشمند در آنها با مشكل فروش واحدهای مسكونی خود مواجه هستند.امروزه تجهیزات هوشمند و مدرن ساختمان دیگر یك كالای لوكس و تجملی نیست بلكه این سیستم ها در خدمت مردم و برای آسایش و آرامش و امنیت آنها طراحی شده است.یك مثال آشنا برای همه آیفون تصویری است كه تا چندی پیش یك كالای تجملی و اضافه در خانه محصوب میشد ولی اكنون تصور یك خانه نوساز بدون آن غیر ممكن است.

هوشمند سازی ساختمان های پایان یافته بسیار مشكل میباشد بخصوص اگر ساكنین هم در آن حضور داشته باشند با این حال اگر در سیم كشی ساختمان از استانداردهای جدید استفاده شده باشد یعنی سرخط ها به صورت مستقل در تابلو برق جمع آوری شده باشند میتوان با كمی تخریب تا حدودی نیاز كارفرما را تامین كرد.ولی اگر سیم كشی ساختمان به صورت سنتی كار شده باشد یعنی سیم فاز در فضای خانه چرخیده و به چندین كلید و پریز متصل شده باشد تنها میتوان با استفاده از پنل ادیشن ها و رله های پشت صفحات لمسی و دجیتال كه در مطلبی جدید به آنها خواهیم پرداخت به صورت جزئی سیستم هوشمند را در خانه پیاده سازی كرد كه پیشنهاد نمیشود.

موارد ذكر شده به عنوان قدم های اولیه و بخش كوچكی از كار و به جهت آشنایی بیان گردید بهتر است قبل از اقدام برای هوشمند سازی از محل بازدید شود تا بهترین پیشنهاد با مناسب ترین قیمت ارائه گردد.

خانه هوشمندخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان-خانه ی هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمندآپارتمان هوشمندمجتمع هوشمندهوشمند سازی ویلاهوشمند سازی خانههوشمند کردن خانههزینه هوشمند سازیخانه های هوشمندکلید لمسی هوشمندخانه های هوشمند در ایران-ساختمان های هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

 

1- جهت تامین برق اجاق گاز، محل قرار گیری پریزها می بایست در ارتفاع پایین تر از سطح اجاق گاز باشد.

 

2- از آنجایی که هود در بالای اجاق گاز قرار می گیرد برای برق رسانی به هود، از پریز اجاق گاز یک سیم فاز و یک نول به سمت هود کشیده شوند.

 

3- با توجه به سبک معماری خانه های امروزی که وروردی آشپرخانه ها معمولا به شکل اپن است و معمولا تلفن بر روی اپن قرار می گیرد جهت این مورد نیز پریز برق و تلفن در نظر گرفته شود.

 

4- حتما دقت شود که کلید روشنایی سقف آشپرخانه در ورودی آشپزخانه تعبیه شود تا ساکنین در هنگام شب و تاریکی جهت روشنایی به مشکل برنخورند.

 

5- هرگز در کنار ظرفشویی پریز برق قرار ندهید. زیرا به دلیل رطوبت امکان ایجاد اتصال کوتاه و حتی آتش سوزی است.

 

6- ترجیحا کلید جداگانه برای هالوژن های آرک آشپزخانه در نظر گرفته شود زیرا این چراغ ها همیشه لازم نیست روشن باشند.

 

7- نکته مهم در سیم کشی پذیرایی این است که کلیدها و پریزها هر کدام به صورت مجزا اجرا شوند و بر اساس استاندارد سیم کشی ساختمان، از هر پریز به پریز دیگر از سیم هایی به قطر ۲٫۵ استفاده شود و در نهایت به جعبه فیوز منتهی شود.

خانه هوشمند رشتخانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفاخانه هوشمند گلسارساختمان هوشمندهوشمند سازی ساختمان - پذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه های هوشمند در ایران-  نمایندگی خانه هوشمندسیستم صوتی خانه هوشمندسیستم صوتی در خانه هوشمندسیستم صوتی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

تهویه مطبوع چیست؟ (Air Condition)

تهویه مطبوع عبارتست از انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل مورد نظر را برای زیستن، کار کردن و یا عملیات صنعتی معینی، راحت و بهداشتی کرد و این امر سبب می شود شرایط هوا طبق روش خاصی بصورت اتوماتیک ثابت بماند و یا تغییر کند. تهویه مطبوع شاخه ای از تاسیسات در مهندسی مکانیک است که با توجه به عملکرد و کاربری سیستم های مختلف در این زمینه، دارای تنوع بالایی است.

اهمیت تهویه مطبوع

شرایط محیط زیست انسان، تاثیر مستقیمی بر چگونگی حالات روانی، فیزیکی، نحوه انجام کار و بطور کلی تمام رفتارهای زندگی او دارد. از آنجائیکه بخش عمده ی زندگی بشر امروزی در داخل ساختمان می گذرد، ایجاد شرایط مطلوب زیست محیطی در ساختمان، خواه محل کار باشد، یا منزل و غیره، دارای اهمیت بسیاری است که مهمترین بخش آن تهویه مطبوع برای ساکنین ساختمان، با توجه به نوع فعالیت آنهاست.

عوامل هوا در تهویه مطبوع

تهویه مطبوع باید بتواند عوامل مختلف هوا را تنظیم و تثبیت نماید که اهم آنها عبارتند از:
درجه ی حرارت (Temperature)، رطوبت هوا (Air Moisture)، سرعت وزش هوا (Air Velocity)، صاف کردن و پالایش هوا از گرد و خاک (Air Filtering)، پاکی هوا با از بین بردن باکتریها (Air Sterilization) و همچنین از بین بردن بو و گازهای سمی. در این مورد درجه ی حرارت موثر عامل اصلی و بقیه جز شرایط فرعی محسوب می شوند.

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمایندگی خانه هوشمند-سیستم هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان- خانه ی هوشمنداپارتمان هوشمند-پذیرش و اخذ نمایندگی خانه هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمندکلید لمسی هوشمند--خانه هوشمند الفا



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

امروزه كاربرد اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق در صنایع و پروسه های مختلف صنعتی به وفور به چشم می خورد. كنترل پروسه و سیستمهای اندازه گیری پیچیده ای كه در صنایعی همچون نفت ، گاز ، پتروشیمی ، صنایع شیمیایی ، صنایع غذایی ، صنایع خودرو سازی و غیره بكار می آید نیازمند ابزارالات بسیار دقیق و حساس می باشند. پیشرفتهای تكنیكی اخیر در كنترل فرایند و اندازه گیری پارامترهای مختلف صنعتی از قبیل فشار ، دما ، جریان و غیره باعث افزایش كیفیت محصولات و كاهش هزینه های تولید گردیده است.

خانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفا-هوشمند سازی ساختمان - پذیرش نمایندگی خانه هوشمندنمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند

 

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

با شرايط حاكم به جهان و شرايط محيط زيست امروزه صرفه جويي در مصرف انرژي تبديل به الزام شده است و به عبارتي يك “بايد” است و نه “انتخاب”.

اگر با اين ضريب و شتاب اقدام به مصرف انرژي­هاي فسيلي و مواد معدني كنيم نفت و گاز بيشتر از 50 سال دوام نخواهد داشت و ذغال سنگ تا حداكثر 100 سال آينده تمام خواهد شد و مواد معدني، مس، آلومينيوم، روي و قلع تا 20 سال ديگر به اتمام خواهد رسيد. به دليل تجديد ناپذير بودن اين منابع براي دوام و استفاده طولانيتر راهي جز صرفه جويي و ذخيره بخشي از اين منابع براي آيندگان نيست.

تهويه مطبوع مركزي در ساختمان­هاي مسكوني، اداري و تجاري كه 60% مصرف انرژي ساختمان را به خود اختصاص مي­ دهد از جمله مسائل چالشي براي صنعت تهويه مطبوع و سرمايش به حساب مي ­آيد كه بايد در جهت كنترل و كاهش مصرف و صرفه جويي واقعي انرژي آن راهي يافت.

يكي از انواع چيلرهاي تراكمي، چيلر سانتريفيوژ است كه به دليل نوع طراحي و كاركرد كمپرسورها و نحوه سيكل تبريد متفاوتي كه در قياس با ساير چيلرها دارد و داراي ضريب عملكرد (COP) و راندمان كاري بالاتري (ضريب عملكرد تا 8/8) است. معمولاً وقتي از كمپرسورهاي سانتريفيوژ استفاده مي‌شود كه حجم بخار ورودي به كمپرسور خيلي زياد باشد. به عبارت ديگر كمپرسورهاي گريز از مركز از نوع ماشين‌هاي با ظرفيت بالا و از نظر ساختمان مشابه پمپ‌هاي سانتريفوژ است و بر اساس نيروي گريز از مركز كار مي‌كنند. از مهمترين مزاياي اين دسته از چيلرها، تامين بارهاي سرمايشي زياد با استفاده از يك چيلر، ضريب عملكرد و راندمان بالا، سر و صداي بسيار كم، لرزش پائين، هزينه تعميرات و نگهداري پائين به دليل تكنولوژي بالا و عدم خرابي زودهنگام، اشغال فضاي كمتر در ظرفيت هاي بالا در مقايسه با ساير انواع چيلر، قابليت ارائه در دماهاي كاكرد متفاوت، كنترل پذيري خطي و در نهايت مصرف انرژي پائين است


:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 انواع چیلر جذبی

T ک اثر آن (اثر تنها)

که خود به سه دسته چیلرهای تک اثره با تغذیه بخار، تک اثره با تغذیه آب داغ (دمای بالای ۱۰۰ درجه سانتیگراد) و تک اثره با تغذیه آب گرم (دمای زیر ۱۰۰ درجه سانتیگراد) تقسیم می‌شوند که نحوه کار آنها مشابه بوده و همگی دارای حداقل یک مولد حرارتی هستند.

 

اثرات دوگانه

که به دو دسته دو اثره با تغذیه بخار و دو اثره با شعله مستقیم طبقه‌بندی می‌شوند. این چیلرها، جزء نسل جدید چیلرهای جذبی بوده و دارای سیکل تبرید کاملتری نسبت به چیلرهای جذبی تک اثره‌ است. چیلر جذبی شعله مستقیم نیز از این دسته بوده که با قرار دادن ژنراتور دما پایین در سیکل و استفاده از سیستم تهویه مطبوع با اختلاف دمای بالا راندمان بالای (COP = 1.43) ارایه می­­ دهد.

 

چیلر جذبی آب گرم (Hot water Absorption Chiller)

در چیلر های جذبی آب گرم مولد حرارتی از آب گرم تغذیه می کند.

 

چیلر جذبی بخار (Steam Fired Absorption Chiller)

چیلر جذبی بخار دارای مولد حرارتی است که با بخار داغ تغذیه می شوند.

 

چیلر جذبی شعله مستقیم (Direct Fired Absorption Chiller)

چیلر جذبی شعله مستقیم  از  نسل جدید چیلر های جذبی بوده که مبدل حرارتی آن به صورت مستقیم با شعله در تماس است.

 

چیلر جذبی شعله مستقیم هیتاچی

 

مزایای چیلر تراکمی نسبت به چیلر جذبی

چیلر تراکمی با توجه به نوع ماده مبرد و داشتن کمپرسور در ظرفیت‌های برابر، از چیلر جذبی کم‌حجم‌ترند و جای کم تری اشغال می‌کنند. در واقع از لحاظ وزنی و حجمی چیلر تراکمی آب خنک نسبت به چیلر جذبی فضای کمتری در موتورخانه اشغال می کند و از لحاظ حجمی و وزنی در حدود ½ چیلر مشابه جذبی وزن و حجم دارند.

ضریب عملکرد (COP) بالاتر نسبت به چیلر جذبی مشابه.

مصرف انرژی اولیه کمتر

مصرف آب کمتر

امکان استفاده بهینه از سیستم‌های جذبی خصوصا در ظرفیت‌های زیاد در مناطق گرم و مرطوب وجود ندارد. اما در همین مناطق می­توان از چیلرهای تراکمی استفاده نمود.

اثرات به مراتب کمتر زیست محیطی نسبت چیلر جذبی.

پیک زدایی مصرف برق در ساعات اوج بار (ساعات 19 الی 23) با استفاده از سامانه کنترلر سرمایش تراکمی

ظرفیت پائین تر برجهای خنک کن و سیستم پمپاژ به برجها

مقایسه بین چیلرهای مذکور، تنها در صورتی قابل انجام است که امکان انتخاب انواع چیلر وجود داشته باشد، در غیر اینصورت مقایسه و نتیجه گیری در مورد نوع خاصی، صحیح نیست. پارامترهایی از قبیل: شرایط آب و هوایی، قیمت دستگاه،  قیمت انرژی، هزینه نگهداری، عمر مفید تجهیزات، ابعاد دستگاه، تجهیزات پیرامونی، هزینه نصب، هزینه بیمه و مالیات دستگاه، هزینه انرژی مصرفی و … از عوامل محدود کننده امکان استفاده از انواع چیلرها است. با توجه به هزینه های بالای انرژی و هزینه های بسیار بالایی که آلایندگی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به کشور وارد می کند، لازم است مهندسین و دست اندکاران صنعت تهویه مطبوع، ضمن در نظر گرفتن سیاستهای کلان کشور در زمینه انرژی، محاسبات هزینه های اقتصادی طرح را قبل از انتخاب تجهیزات انجام دهند و براساس آن اقدام به انتخاب تجهیزات و تهیه طرح خود نمایند.

 

خانه ی هوشمند - هوشمند سازی ساختمان - خانه های هوشمند   نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمنداخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند,خانه هوشمند رشت,خانه هوشمند گلسار,خانه هوشمند الفا,هوشمندسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

همانطور که از نام مینی چیلرها برمی­ آید این دستگاه­ها چیلرهای كوچكی هستند كه در فضا­هایی استفاده می­ شوند كه نیاز به سرمایش و گرمایش مستقل دارند. مکانیزم تغییر مدار سرمایی به گرمایی و بالعکس توسط شیر چهارراهه معکوس کننده جریان گاز انجام می­ گردد. با استفاده از این دستگاه­ها مشكلات مربوط به موتورخانه مركزی حذف خواهد شد. عموما مینی چیلرها از کندانسورهای هوا خنک بهره می ­برند. در واقع مینی­ چیلرها پمپ­ های حرارتی هستند كه می­ توانند آب گرم مورد نیاز در زمستان را نیز فراهم نمایند. برخی مینی چیلرها با بکارگیری مشعل، آب گرم مورد نیاز را تامین می­ کنند.

 

از مزایای مینی چیلر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

از سیستم های مستقل تهویه آپارتمانی

دارای تنوع ظرفیت در تناژ برودتی

قابل نصب در تراس و یا پشت بام

دارای کمپرسور اسکرال هرمتیک

صدا حجم و وزن کم

دارای ضریب عملکرد بالا

نصب و راه اندازی سریع و آسان

قابل ارائه بصورت سرد یا سرد و گرم

قابل اتصال به سیستم­ های گرمایی

خانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفاساختمان هوشمندهوشمند سازی ساختمان - خانه های هوشمند در ایران-  نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند- اخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

چیلر ماشینی است که از طریق یکی از سیکل­ های تبرید و مبدل­ های حرارتی گرما را از یک مایع می زداید و برای خنک کردن تجهیزات و یا جریان­ های فرایندی، استفاده می کند.

سرمایش (تبرید) عبارت است از ایجاد شرایطی برای کاهش دمای یک محیط یا یک ماده، نسبت به محیط آن. به بیان دیگر تبرید، انتقال گرما از یک محیط با دمای پایین تر به یک محیط با دمای بالاتر است. این تعریف پایه گذار مبحث سرمایش در صنعت تهویه مطبوع است.

در گذشته، سرمایش به کمک نگهداری یخ و برف فشرده در محفظه­ های مخصوص فراهم می­ شد. نزدیک به 200 سال پیش مایکل فارادی از طریق مجموعه آزمایشاتی موفق به ارائه مبنایی برای کار ماشین های جذبی شد. اولین ماشین تبرید دستی بر این مبنا در انگلستان تحولی در صنعت تبرید به وجود آورد. بعدها سیکل جذبی با استفاده از آمونیاک بعنوان ماده جاذب و آب به عنوان مبرد توسط فردیناند کاره مورد استفاده قرار گرفت، که مبنای اولین چیلر جذبی بود.

از مهمترین الزامات هر ساختمانی و به عبارتی قلب تپنده­ ی آن سیستم تهویه مطبوع آن است، این مهم در ساختمان های بزرگ با استفاده از چیلر انجام می پذیرد، چیلر ماشینی است که گرما را از یک مایع و از طریق یک چرخه بخار فشرده (Vapor Compression) و یا تبرید جذبی (Absorption Refrigeration) می­زداید که این مایع نهایتاً پس از عبور از یک مبدل حرارتی برای خنک کردن تجهیزات، و یا یک جریان فرآیندی مانند هوا یا آب استفاده می­ شود. از طرفی گرمای تلف شده به عنوان یک محصول جانبی شناخته می­ شود که بایستی در محیط آزاد شده و یا برای یک فرآیند گرمایشی استفاده شود. موارد مورد توجه در طراحی و انتخاب چیلرها شامل عملکرد، بازده، تعمیر و نگهداری، و اثرات زیست محیطی چرخه عمر محصول است. چیلرها معمولاً در دو نوع چیلر جذبی و  چیلر تراکمی ساخته می شوند .

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمند- آپارتمان هوشمند- مجتمع هوشمند- هوشمندسازی خانه- هوشمند سازی ویلا- کلید لمسی هوشمند- ابیاری هوشمند- سیستم هوشمند ساختمان- خانه های هوشمند در ایران- خانه های هوشمند در رشت



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

1) استفاده ازPLC موجب کاهش حجم تابلو های فرمان و کاهش در هزینه های لوازم وقطعات می گردد.

2)با استفاده از PLC استهلاک مکانیکی قطعات ازبین رفته ، عمر مفید سیستم به اندازه قابل توجهی زیاد می شود.

PLC( 3ها استهلاک مکانیکی ندارند بنابراین علاوه بر عمر بیشتر، نیازی به تعمیرات و سرویس های دوره ای نخواهند داشت.

(4بر خلاف مدارات رله کنتاکتوری، نویزهای الکترونیکی و صوتی ایجاد نمی کنند.از آنجاییكه سرعت عملكرد و پاسخ‌دهی PLC در حدود میكرو‌ثانیه و نهایتا میلی ثانیه است، لذا زمان لازم برای انجام هر سیكل كاری ماشین بطور قابل ملاحظه‌ای كاهش یافته و این امر باعث افزایش میزان تولید و بالا رفتن بازدهی دستگاه می‌شود.

5)دستگاه PLC با جریان و ولتاژهای پایین کار کرده در نتیجه انرژی کمتری مصرف می نماید.

6)عیب یابی وتهلیل مدارات خیلی راحت صورت می گیرد.

7)سرعت عمل ودقت در انجام مراحل مختلف از خصوصیات مهم سیستم های PLC می باشد.

خانه هوشمند رشتخانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفاساختمان هوشمندهوشمند سازی ساختمان - پذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه های هوشمند در ایران-  نمایندگی خانه هوشمند-خانه هوشمند- اخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان


یکی دیگر از مزیت های خانه های هوشمند یکپارچه شدن بستر های ارتباطی تمام سیستم های خانه است. به طور کلی در خانه های معمولی شاهد سیم کشی های تلفن، کابل کواکسیال، کابل اینترنت، کابل آنتن، کابل شبکه دوربین و … هستیم. اما در خانه های هوشمند تمامی این کابل ها حذف شده و فقط با استفاده از یک کابل شبکه تمام سیستم های فوق را با یکدیگر ارتباط می دهند. و تمام سیستم هایی که نیاز به تبادل اطلاعات دارند ( مانند تلوزیون دوربین و….) تمام فعالیت خود را در بستر شبکه روی این کابل ها انجام می دهند. در زیر عملکرد سیستم های صوتی و تصویری مانند تلوزیون که روی یک بستر شبکه ای فعالیت می کند آمده است. این سیستم تحت عنوان تلویزیون اینترنتی معروف است.

در این سیستم تمامی آنتن های تلویزیون ، ماهواره، DVD player و … به عنوان منابع ایجاد اطلاعات به یک سیستم مرکزی که در واقع همان سرور نام دارد متصل می شوند. سپس سرور این اطلاعات را به هرشکلی (آنالوگ یا دیجیتال) که باشند به صورت اطلاعات دیجیتالی تبدیل می کند و آن ها را بر روی شبکه نت ارسال می کند. پس در این سیستم دیگر نیازی به کابل کشی کواکسیال نیست چون تمامی این اطلاعات از روی شبکه به راحتی قابل دریافتند. پس از نویز و تضعیف سیگنال هم خبری نیست. از این به بعد هر گیرنده ای که به شبکه خانه متصل شود می تواند به راحتی اطلاعات دریافتی توسط شبکه را مشاهده کند. به عنوان مثال اگر کامپیوتر به شبکه متصل باشد می تواند شبکه های تلوزیونی را دریافت کند. اتصال تلوزیون های معمولی به شبکه خانه های هوشمند نیز با یک مبدل امکان پذیر است به طوری که این مبدل بین تلوزیون و شبکه قرار می گیرد. البته اضافه شدن این مبدل به تلوزیون علاوه بر متصل کردن تلوزیون به شبکه خانه مزیتی دیگری نیز به همراه خود دارد. شما با وجود این مبدل قدرت ارسال اطلاعات را از تلوزیون به روی شبکه دارید. به عنوان مثال درحال تماشای تلویزیون هستید و در همان حالت می خواهید سفارش غذا بدهید که از طبقه پایین برای شما آورده شود. شما این کار را به راحتی با کمک ریموت کنترل تلوزیون خود انجام می دهید. همچنین این مبدل ها توانایی دارند که تلویزیون معمولی شما را به سرور اصلی متصل کنند و این بدان معناست که شما می توانید با تلویزیون معمولی خود به اینترنت متصل شوید.

این تلویزیون قدرت آن را دارند که 11000 شبکه تلوزیونی را به روی شبکه ارسال کنند. همچنین شما می توانید از آرشیو فیلم هایی که روی کامپیوتر خود ذخیره دارید یکی را انتخاب و با تلوزیون متصل به شبکه مشاهده کنید. همچنین با استفاده از این سیستم قادر خواهید بود میزان زمان روشن بودن تلویزیون توسط سرور اصلی کنترل شود و یا میزان استفاده از تلویزیون را در آخر ماه مشاهده نمود.

تلویزیون های اینترنتی یکی از زیر مجموعه های شبکه ی خانه های هوشمند هستند. از دیگر سیستم های مبتنی بر شبکه در خانه های هوشمند می توان به مرکز تلفن اینترنتی اشاره کرد

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمايندگي خانه هوشمند-پذيرش نمايندگي خانه هوشمند-پرده برقي-تحليل سيستم امنيتي-سيستم مديريت هوشمند-سيستم هوشمند-سيستم امنيتي هوشمند-درخواست نمايندگي خانه هوشمند-هوشمندسازان-هوشمندسازي ساختمان-هوشمندسازي مدارس-هوشمندسازيسيستم هاي امنيتي خانه هوشمند-هوشمندسازي-سيستم مديريت ساختمان

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

لامپهای تنگستنی یا رشته ای به لامپ هایی گفته می شود که در آن ایجاد نور از طریق عبور جریان الکتریکی از یک رشته سیم نازک حاصل می شود. حبابی که در اطراف رشته نازک قرار دارد از رسیدن اکسیژن به آن جلوگیری می کند. در واقع میتوان با کم و زیاد کردن ولتاژ شدت و ضعف جریان عبوری از سیم را تغییر و در نتیجه میزان نور را کاهش یا افزایش داد.

خانه هوشمند رشتخانه ی هوشمند - خانه هوشمند الفاخانه هوشمند گلسارساختمان هوشمندهوشمند سازی ساختمان - پذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه های هوشمند در ایران-  نمایندگی خانه هوشمندسیستم صوتی خانه هوشمندسیستم صوتی در خانه هوشمندسیستم صوتی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

سیستم روشنایی:

سیستم روشنایی به کار رفته در خانه های هوشمند سیستم روشنایی مبتنی بر LED نام دارد. این لامپ ها که می توان گفت نسل جدید روشنایی حتی برای منازل معمولی هستند و کم کم دارند گوی را از لامپ های قدیمی (حتی لامپ های کم مصرف) می گیرند که دلیل آن هم مزیت های این لامپ ها نسبت به لامپ های دیگر است.

از بارز ترین مزیت این لامپ ها مصرف فوق العاده پایینشان است. به طوری که روشنایی یک لامپ LED5 واتی را با روشنایی یک لامپ 100 وات برابر می دانند.

مزیت دیگری که برای این لامپ ها بیان شده است بازده بالای این لامپ هاست به طوری که لامپ های LED توانایی ایجاد روشنایی یک پرژکتور 100 واتی را تنها با مصرف 30 وات دارند.

مزیتی دیگر این لامپ ها عدم تاثیر خاموش و روشن شدن در طول عمر این لامپ هاست و همچنین تنوع رنگی بسیار بالا که این امر باعث شده است این لامپ ها در ایجاد جلوه های بصری در فضای سبز حوض ها و استخرها و همچنین تزیین روشنایی بیرون از خانه به عنوان مثال در wall washer استفاده شود.

مسئله دیگر که در زمینه سیستم روشنایی منازل مطرح می شود. کنترل میزان روشنایی خانه های هوشمند می باشد. به طور کلی یک خانه دارای سیستم های روشنایی مختلف می باشد برای مثال سیستم روشنایی فانتزی بیرون از خانه، روشنایی فضای سبز، روشنایی قسمت های عمومی خانه مانند هال و یا قسمت های پر تردد خانه مانند راهرو ها، سیستم روشنایی حمام و دستشویی و استخر و… که برای هر کدام از سیستم های روشنایی فوق می توان یک سناریو تعریف کرد به عنوان مثال روشنایی راهرو ها زمانی فعال شود که فرد در راهرو وارد می شود و با خارج شدن آخرین نفر از راهرو روشنایی راهرو غیر فعال شود. و یا به هنگام خارج شدن فرد از اتاق در صورتی که فرد فراموش کرده باشد لامپ اتاق را خاموش کند روشنایی اتاق پس از چند دقیقه به طور کامل خاموش شود. و از این قبیل سناریوها در این سیستم رو شنایی قابل اجرا است. از جمله نظارت هایی که BMS بر سیستم روسنایی منازل دارد عبارتند از:

نظارت بر روشنایی هال

کنترل میزان روشنایی هال

نظارت بر روشنایی راهروها

کنترل بر روشنایی راهرو ها

نظارت بر روشنایی و نور پردازی نما

کنترل میزان لوکس فضاهای عمومی و کنترل میزان نور آن

کاهش خودکار مصر در زمان پیک بار

و …

خانه هوشمند الفاخانه ی هوشمند-خانه هوشمند-نمایندگی خانه هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازان-هوشمندسازی ساختمان-هوشمندسازی مدارس-هوشمندسازیسیستم مدیریت ساختمان

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

سیستم اعلام و اطفای حریق:

همانطور که گفتیم خانه هوشمند یعنی خانه ای که تمام سیستم های خانه به هم متصل اند و توسط کنترل کننده هدایت می شوند سیستم اطفای حریق یکی از این سیستم هاست سناریو پیاده شده هنگام آتش سوزی در یک خانه هوشمند به صورت زیر است.

در هنگام آتش سوزی BMS محل دقیق آتش سوزی را متوجه می شود و به سیستم تصویری آن بخش از ساختمان دستور فعال شدن می دهد تا عمل امداد رسانی بهتر انجام شود. همچنین به سیستم تهویه دستور می دهد که در آن قسمت از ساختمان فعالیت نکند تا هوای تازه به آتش نرسد و آن را شعله ور نکند. سپس به سیستم برق دستور می دهد که برق آن قسمت را قطع کند تا از ایجاد خسارت های احتمالی جلو گیری کند. سپس به آسانسور دستور می دهد فقط بین قسمت آتش گرفته ساختمان و طبقه همکف توقف کند و …

نمایندگی خانه هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمند -بلاگ هوشمند سازانخانه هوشمند الفاخانه ی هوشمند- خانه هوشمند- اپارتمان هوشمند - هوشمندسازی ساختمان - هوشمندسازی ویلا- هوشمند سازی اپارتمان- هوشمند سازی خانه - سیستم هوشمند چه کاربردهایی دارد؟- کلید لمسی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

یکی دیگر از فاکتور های مهمی که مورد توجه BMS قرار می گیرد مبحث برق اضطراری می باشد. برق اضطراری به محض قطع برق شهر فعال شده و از از کار افتادن سیستم های الکتریکی و برقی خانه جلوگیری می کند. برق اضطراری معمولا توسط UPS(و یا همان باتری های قابل شارژ) یا دیزل ژنراتور ها تامین می شود. که در هنگام وصل بودن برق شهر UPS ها شارژ می شوند و در هنگام نیاز به صورت تولید کننده انرژی وارد شبکه می شوند. سیستم BMS نظارت دقیقی بر دیزل ژنراتور ها و UPS ها در زمان وصل برق شهر دارند تا در زمان قطع برق این وسایل بدون هیچ مشکلی و به سرعت وارد شبکه شوند. از جمله نظارت ها بر سیستم برق اضطراری توسط BMS عبارتند از:

مانیتورینگ وضعیت روشن و خاموش بودن دیزل

میزان توان تولیدی دیزل

میزان فشار روغن دیزل ( آلارم در هنگام کم بودن)

میزان شارژ باتری دیزل ( آلارم در هنگام کم بودن)

هدف از نوشتن این محتوا توضیح تئوری عملکرد سیستم های به کار رفته در خانه های هوشمند نبود و آوردن بحث های تخصصی که از حوصله این محتوا خارج است نبود و فقط قسمتی از توانایی و تکنولوژی های این خانه ها آورده شد تا خوانندگان گرامی دید روشنی نسبت به این خانه ها پیدا کنند.

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند,خانه هوشمند رشت,خانه هوشمند گلسار,خانه هوشمند الفا,هوشمندسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

یکی دیگر از فاکتور های مهمی که مورد توجه BMS قرار می گیرد مبحث برق اضطراری می باشد. برق اضطراری به محض قطع برق شهر فعال شده و از از کار افتادن سیستم های الکتریکی و برقی خانه جلوگیری می کند. برق اضطراری معمولا توسط UPS(و یا همان باتری های قابل شارژ) یا دیزل ژنراتور ها تامین می شود. که در هنگام وصل بودن برق شهر UPS ها شارژ می شوند و در هنگام نیاز به صورت تولید کننده انرژی وارد شبکه می شوند. سیستم BMS نظارت دقیقی بر دیزل ژنراتور ها و UPS ها در زمان وصل برق شهر دارند تا در زمان قطع برق این وسایل بدون هیچ مشکلی و به سرعت وارد شبکه شوند. از جمله نظارت ها بر سیستم برق اضطراری توسط BMS عبارتند از:

مانیتورینگ وضعیت روشن و خاموش بودن دیزل

میزان توان تولیدی دیزل

میزان فشار روغن دیزل ( آلارم در هنگام کم بودن)

میزان شارژ باتری دیزل ( آلارم در هنگام کم بودن)

هدف از نوشتن این محتوا توضیح تئوری عملکرد سیستم های به کار رفته در خانه های هوشمند نبود و آوردن بحث های تخصصی که از حوصله این محتوا خارج است نبود و فقط قسمتی از توانایی و تکنولوژی های این خانه ها آورده شد تا خوانندگان گرامی دید روشنی نسبت به این خانه ها پیدا کنند.

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازیسیستم مدیریت هوشمند ساختماناخذ نمایندگی خانه هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

به طور کلی دغدغه ی انسان امروزی استفاده کمتر از منابع انرژی تجدید ناپذیر است. و در این راه تمام تلاش خود را می کند تا کمتر از انرژی های تجدید نا پذیر استفاده کند و این نیاز خود را به انرژی از انرژی های تجدید پذیر مرتفع سازد. برای رسیدن به این هدف از فناوری های گوناگون استفاده کرده است از جمله خودرو های هیپریدی، خانه های سبز، خانه های هوشمند و …. که در این جا می خواهیم مختصری درباره خانه های هوشمند، برتری های خانه های هوشمند نسبت به خانه های معمولی، توانایی های خانه های هوشمند و تکنولوژی های به کار رفته در این خانه ها را بررسی کنیم ...

خانه ی هوشمند چیست؟

به طور کلی هر خانه ای که وسایلش با یکدیگر و با پیرامون خود در ارتباط باشند و توسط یک کنترل کننده مرکزی کنترل شوند را خانه هوشمند گویند.

به عنوان مثال سیتم روشنایی ( از جمله چراغ ها پرده ها و …) روی یک بستر اینترنت قابل کنترل خواهند بود و شما می توانید توسط گوشی تلفن همراه خود این سیستم را کنترل کنید. ( البته کنترل سیستم روشنایی به صورت اتوماتیک با فید بگ گرفتن از محیط نیز امکان پذیر است که در ادامه شرح داده خواهد شد. )

چرا خانه ی هوشمند؟

پارامتر های مهمی این خانه ها را نسبت به خانه های معمولی متمایز می کنند که به چند تا از آن ها در زیر به اختصار اشاره می کنیم:

راحتی: در یک کلام می توان گفت شهودی ترین پارامتر خانه های هوشمند راحتی زندگی کردن در این خانه هاست. خانه هایی را در نظر بگیرید که در آن از کنترل باز شدن درب پارکینگ و روشن شدن چراغ ها تا روشن کردن ماکروویو برای گرم کردن غذا و آبیاری باغچه حتی زمانی که در منزل نیستید توسط تلفن همراه تان انجام می شود.

استفتده بهینه از انرژی: درباره این بخش در مقدمه توضیح داده شد اما چگونه این خانه ها انرژی را بهتر کنترل می کنند؟ یکی از روش ها کنترل پرده های خانه به طور هوشمند جهت تامین نور مورد نیاز و یا کنترل دما خانه به صورت مداوم روی یک دمای خاص و یا قطع خودکار سیستم روشنایی گرمایشی و سرمایشی خانه هنگامی که کسی خانه نیست. یکی دیگر از روش های کاهش مصرف انرژی در این خانه ها استفاده از لامپ های LED می باشد که در ادامه برتری های لامپ هایLED نسبت به لامپ های معمولی آورده می شود.

 

 

خانه هوشمندخانه هوشمند الفاخانه هوشمند رشتنمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندهوشمندسازی ساختمانساختمان هوشمندخانه ی هوشمند- -هوشمندسازان-هوشمندسازی- سیستم مدیریت هوشمند ساختمان- اخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

امروزه کاربرد PLC در صنایع در فرآیندهای مختلف صنعتی به وفور به چشم می خورد.

 

1-     صنایع خودرو سازی: از قبیل عملیات سوراخ کاری خودکار، اتصال قطعات، همچنین آزمودن قطعات و تجهیزات اتومبیل، سیستم های رنگ پاش وشکل دادن بدنه به وسیله پرس های خودکار و...

 

2-     صنایع پلاستیک سازی: از قبیل ماشینهای ذوب و قالب گیری تزریقی، دمش هوا سیستم های تولید و آنالیز پلاستیک.

 

3-   صنایع سنگین: از قبیل کولرهای صنعتی، سیستم های کنترل خودکار وسایل و تجهیزات که ذوب فلزات استفاده می شود.

 

4-   صنایع شیمیایی: از قبیل سیستم های مخلوط کننده دستگاههای ترکیب کننده مواد با نسبت های متفاوت و غیره ...

 

5-   صنایع غذایی: از قبیل سیستم های سانتر فیوژ،  سیستم های عصاره گیری و بسته بندی و ...

 

6-     صنایع ماشینی: ازقبیل صنایع بسته بندی، صنایع چوب، سیستم های سوراخ کاری، سیستم های اعلان خطر و هشدار، سیستم های مورد استفاده در جوش فلزات و ...

 

7-  خدمات ساختمانی: از قبیل آسانسور ها کنترل هوا و تهویه ی مطبوع، سیستم های روشنایی خودکار و...

 

خانه هوشمند رشتخانه هوشمند الفا-  نمايندگي خانه هوشمند-  هوشمندسازي ساختمان - خانه ي هوشمندخانه هاي هوشمند-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازي ساختمان در رشت-هوشمندسازي خانههوشمند سازي واحد هاي مسكونيهوشمند سازي واحد هاي تجاري-هوشمندسازي ويلاخانه هوشمنداخذ نمايندگي خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

PLCاز لحاظ شکل ظاهری به دو گروه یکپارچه و مدولاتور تقسیم بندی می شوند:

 

1- PLCهای کوچک معمولا به صورت (Compact) یکپارچه طراحی و ساخته شده اند به این معنا که منبع تغذیه و cpu و ماژول های ورودی و خروجی به صورت یکپارچه در کنار هم متصل هستند و یک واحد تلقی می شوند در این نوع PLC قادر به نگهداری فقط 1000 خط برنامه می باشد اما مکانی جهت اتصال به پروگرام و ورودی و خروجی هی اضافی وجود دارد.

 

2- در انواع مدولاتور بر خلاف نوع یکپارچه کاربر می تواند ماژول های ورودی و خروجی دلخواه را از آن خانواده بسته به نیاز خود انتخاب و در کنار هم قرار دهد. که شامل کارت های جداگانه منبع تغذیه ، cpu، وردی و خروجی به تعداد مورد نیاز می باشد که به ترتیب روی RACK و در داخل (SLOTS) شکاف ها نصب می شوند.

 خانه هوشمند رشتخانه هوشمند الفانمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه هوشمند گلسارساختمان هوشمندهوشمندسازی ساختمانخانه هوشمندخانه ی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 سیستم صنعتی اتوماسیون مسئولیتی بیش از کنترل فرایند تولید را بر عهده دارد که توسط کارشناسان مربوطه تنظیم شده و عبارت است از:

 

 تبادل اطلاعات بین قسمت های مختلف تولید

برقرار کردن استراتژی های کنترلی در کارخانه

 ایجاد یک واسطه بین کاربر و مجموعه تحت کنترل

 

 فرایندهای تولید سیستم های اتوماسیون

سیستم صنعتی اتوماسیون دارای دو فرایند تولید می باشد که عبارت است از

 

 فرایندهای پیوسته (واگرا) از قبیل پالایش، پتروشیمی، شیمیائی، غذائی و ...

 فرایندهای گسسته (همگرا) از قبیل خودرو، الكترونیك، لوازم خانگی و ...

 

 

فرایند تولید متناسب با نوع محصول مورد نظر به سه بخش تولید، بسته بندی و توزیع تقسیم می شود که مهمترین بخش فرایند ساخت همان تولید است. روباتهای جابه جا کننده و برش دهنده از سنجش کیفیت مواد اولیه، انجام عملیات ابتدائی ساخت روی آنها تا فراوری محصول نهائی و آزمایش های پایانی کنترل محصول، پای ثابت این بخش در اکثر خطوط تولید می باشند. اما از آنجا که تمام فراورده ها و محصولات در پایان فرایند تولید نیاز به بسته بندی دارند و عواملی از قبیل سادگی حمل، مدت مصرف، مسائل بهداشتی، و.... در کیفیت محصول و توزیع فروش آن تأثیر گذارند، نیازمند نظارت نیروی انسانی است. زمان قرار گرفتن محصولات در خودروهای باربری تا عرضه محصول در فروشگاهها بخش توزیع انجام می شود. در این مرحله نیز استفاده از روباتهای ویژه بارگیری و خطوط حمل و نقل هوشمند، یکی از مهمترین دستاوردهای اتوماسیون در بخش توزیع است.

 

سیستم صنعتی اتوماسیون حتی در سطوح مدیریتی تولید نیز نقش مهمی را ایفا می کند. این کار به وسیله واسط های ماشین انسان (HMI) صورت می گیرد زیرا علاوه بر کنترل سیستم، جمع آوری، هماهنگ سازی اطلاعات و نمایش آن در سطوح مختلف مدیریتی راحت تر انجام می شود. کنترل سیستم به کمک HMI از راه دور به سادگی امکانپذیر است.

 

خانه هوشمند رشتخانه هوشمند الفا نمايندگي خانه هوشمند-  هوشمندسازي ساختمان - خانه ي هوشمندخانه هاي هوشمند--خانه هوشمند در رشتهوشمندسازي ساختمان در رشت-هوشمندسازي خانههوشمند سازي واحد هاي مسكونيهوشمند سازي واحد هاي تجاري-هوشمندسازي ويلاخانه هوشمنداخذ نمايندگي خانه هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

اتوماسيون صنعتي يا روباتيزه كردن (Industrial Automation) به معني استفاده از ابزارهاي كنترلي (مثلاً كامپيوتر) به جاي انسان به منظور هدايت و كنترل ماشين آلات صنعتي و پروسه‌هاي توليد است. اتوماسيون به بهره‌گيري از سامانه‌هاي كنترل (مثل كنترل عددي، كنترل منطقي قابل برنامه ريزي، و ديگر سيستم‌هاي كنترل صنعتي)، مكانيكي و الكترونيكي به كمك رايانه ها براي پايش (كنترل) خط توليد گفته مي‌شود، كه در آن هدف، كاهش نياز به دخالت انسان است.اتوماسيون صنعتي

 

اتوماسيون از لحاظ لغوي به معناي “كنترل و هدايت دستگاهي بطور خودكار” ميباشد. در صنعت امروزي هدف كنترل رسيدن به معناي كامل لغت اتوماسيون است ولي به دلايل متفاوت اين هدف امكان پذير نيست و دربيشتر مواقع يك سيستم نيمه خودكار داريم كه بخشي از كنترل توسط اپراتور و بخشي از آن توسط سيستم كنترل تعبيه شده انجام ميگيرد.

 

يكي از مهمترين اركان توليد صنعتي، اتوماسيون است كه تا قبل از پيدايش آن، از دستگاههاي مختلفي براي كنترل خطوط توليد استفاده مي كردند كه هر يك به شكل مجزا عمل مي كردند و در آنها محدوديت ها و مشكلات زيادي نيز وجود داشت. هدف از اتوماسيون سازي و استفاده از روبات، افزايش كارايي تجهيزات صنعتي و توليدي است. هماهنگي و تناسب ميان دستگاهها و روباتها و ايجاد شبكه در يك نظام توليد، نتيجه استفاده از تكنولوژي اتوماسيون مي باشد.

 

خانه هوشمند رشتخانه هوشمند الفاخانه هاي هوشمند در ايراننمايندگي خانه هوشمند-  هوشمندسازي ساختمان - خانه ي هوشمندخانه هاي هوشمندكليد لمسيابياري هوشمندهوشمندسازان-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازي ساختمان در رشت-هوشمندسازي خانههوشمند سازي واحد هاي مسكونيهوشمند سازي واحد هاي تجاري-هوشمندسازي ويلاخانه هوشمنداخذ نمايندگي خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

انواع سیستم  PLC:

PLC ها را می توان از نظر اندازه حافظه یا تعداد ورودی و... می توان به انواع زیر تقسیم بندی کرد.

PLC های کوچک: جایگزینی برای کنترل کننده های سنتی است. تابعیت گسترش محدود و حداکثر دو یا چند ورودی/خروجی دارند. و برنامه نویسی آنها، نردبانی یا با دستورات نمادی صورت می گیرد.

PLC های متوسط: این PLC ها ساختار مدولار دارند در نتیجه توسعه و یا تغییر آنها ساده است و تنها با اضافه نمودن یا تغییر مدولها صورت می گیرد. تعداد ورودی/ خروجی زیاد و توسعه سیستم در آینده متصل می باشد. امکانات ارتباطی زیاد دارند و می توان از آنها در کنترل گسترده استفاده کرد و برنامه نویسی آنها نردبانی یا نمادی و یا دستورات گرافیکی است.

PLC های بزرگ: در مواردی که تعداد ورودی ها/ خرروجی ها زیاد است و یا عملیات کنترلی پیچیده است از PLC های بزرگ استفاده می گردد از این PLC ها برای هدایت تعدادی PLC کوچک نیز استفاده می شود و برنامه نویسی این نوع PLC ها معمولا با استفاده از زبان های سطح بالا صورت می گیرد.

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-نمایندگی خانه هوشمند-پذیرش نمایندگی خانه هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان-هوشمندسازی مدارس-خانه ی هوشمند- خانه هوشمند آلفا- اخذ نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

کنترل کننده ی برنامه پذیری است که از خانواده کامپیوتر ها به شمار می آید؛ این کنترل کننده عمدتا در مقاصد صنعتی به کار می رود. ورودی سیگنالهای متنوع دیجیتال یا آنالوگ را از field قبول می کند و سپس آنها را برای cpu به صورت سیگنالهای منطقی سیستم باینری تبدیل می نماید و cpu مطابق برنامه هایی که در آن ذخیره شده دستورات را اجرا و خروجی را به صورت سیگنالهای منطقی به خروجی می فرستد این سیگنالها می توانند به فرم آنالوگ یا دیجیتال به تجهیزات یا عملگرها ارسال شوند. PLC در جهت اهداف کنترلی و برای استفاده در محیط های صنعتی به کار گرفته شد چون به سادگی قابل برنامه پذیری بود و تغییر در سیستم کنترل با تغییر در نرم افزار برنامه کنترل به سهولت امکان پذیر بود؛ مزایای فوق به همراه کوچکتر شدن ابعاد سیستم کنترل ، عیب یابی سریع تر ، خرابی کمتر ، توانایی اجرای برنامه های پیچیده تر، توانایی تبادل اطلاعات با سیستم های دیگر و ... باعث شد که مدارهای رله ای به سرعت میدان را برای حضور PLC ها خالی کنند.

 

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمایندگی خانه هوشمند-پذیرش نمایندگی خانه هوشمند-پرده برقی-تحلیل سیستم امنیتی-سیستم مدیریت هوشمند-سیستم هوشمند-سیستم امنیتی هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازان-هوشمندسازی ساختمان-هوشمندسازی مدارس-هوشمندسازیمیکروکنترلر-مکانیزم و اپشن های پرده برقی-سیستم های امنیتی-سیستم های امنیتی خانه هوشمند-هوشمندسازی-سیستم مدیریت ساختمان

 

 

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان
امروزه در ایران، با توجه به اینکه در تابستانها هوا بسیار گرم است، باغچه خانه ها و ویلاها و مجتمعهای مسکونی و حتی فضاهای سبز پراکنده در سطح شهر، بصورت مرتب و دائم احتیاج به آبیاری دارند و این یعنی مصرف میلیونها لیتر آب! علاوه بر این، فضاهای سبز نیازمند یک باغبان یا شخصی میباشند که عمل آبیاری را انجام دهد. یکی از روشها برای کاهش صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از کنترلرهای تایمردار برای آبیاری است. ولی این تایمرها یک مشکل بزرگ دارند و آن این است که با توجه به اینکه هر روز دما هوا میتواند متفاوت باشد و ممکن است با توجه به گرمای هوا، در برخی از روزها نیاز به آبیاری بسیار بیشتری باشد و شاید در برخی از روزها اصلاً نیاز به آبیاری نباشد، لازم است هر روز تایمر مربوط به کنترلر را تنظیم کنیم و این یک ویژگی منفی برای کنترلرهای تایمردار میباشد.همچنین علاوه بر مشکل تنظیمات، برخی روزها که باران میبارد، چنانچه به میزان کافی، آب به باغچه برسد، دیگر لزومی ندارد که آبیاری انجام شود و این موضوع را کنترلرهای تایمردار نمیفهمند.
 


:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان
 

۱ – این سیستم تقریبا تمامی معایب ذکر شده در سیستم کنترلرهای مرکزی ذکر شده در بالا را دارند.
۲ – محدودیت تعداد سرخط های کنترلی توسط تاچ پنل مرکزی ماکزیمم تاچ پنل میتواند ۶۴ خروجی داشته باشد که به ازای هر سرخط وصل شده به پشت کلیدها یک ظرفیت از این ۶۴ خروجی اشغال میشود.
۳ – محدودیت ظرفیت کانالهای خروجی ماکزیمم ۲٫۵ آمپر برای سوییچرها و ماکزیمم ۱٫۵ آمپر برای دیمر علاوه بر اینکه حداکثر ۴ خروجی از ۶۴ خروجی میتواند دیمر باشد.
۴ – عدم امکان اینترلاک کردن کانالهای خروجی برای کنترل موتورها نظیر پرده برقی و یا فن‌کویل لذا تنها راه کنترل سیستم سرمایش و گرمایش در این سیستم استفاده از ترموستات سایر برندها و کنترل از پنل مرکزی به صورت فعال یا غیر فعال کردن فن کویل می باشد.
۵ – عدم امکان کنترل تجهیزات ریموت دار نظیر تلویزیون و اسپلیت یونیت بعلت نداشتن ماژول فرستنده امواج IR
۶ -بعلت نداشتن پروتکل استاندارد در سیستم ذکر شده امکان ارتباط با پروتکل TCP/IP برای کنترل تجهیزات منزل توسط WiFi و اینترنت وجود ندارد.

۷ – نداشتن کلید دیجیتال در سیستم های کنترل مرکزی جهت جمع آوری کلید های متعدد از روی دیوار بزرگترین نقطه ضعف این سیستم‌ها به شمار میرود اما در LG و SAMSUNG با استفاده از کلیدهای دارای ریموت RF تا حدودی این مشکل حل شده است اما خود کلید ها دارای معایب زیر می باشند:

۱ – کلیدها دارای محدودیت در تعداد سرخط خروجی می باشند.
۲ – کلیدها دارای محدودیت در در تعریف سناریو می باشند .
۳ – کلیدها دارای محدودیت در کانالهای دیم می باشند و برای دیم کردن باید نوع کلید تغییر کند و یا نوع متفاوتی از کلید استفاده شود.
۴ – هر کلید دارای ریموت مستقل بوده که تعدد ریموت و stand alone بودن کنترل کلیدها آنها توجیه ناپذیر نموده است.
۵ – حداکثر ۴ عدد تاچ پنل میتو اند به پنل مرکزی متصل شود که اگر تاچ پنل مرکزی با این ۴ تاچ با حداکثر ۶۴ خروجی را قیمت گذاری نماییم بدون امکانات کنترل سیستم سرمایش و گرمایش و صوتی و کنترل توسط WIFI و اینترنت حدود ۱۷ میلیون تومان میشود که با توجه به امکانات و آپشن های سیستم هوشمند در سایر برندها توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

خانه هوشمند-نمايندگي خانه هوشمند-پذيرش نمايندگي خانه هوشمند-هوشمندسازي ساختمان-هوشمندسازي مدارس-هوشمندسازي-سيستم مديريت ساختمانخانه هوشمند الفاخانه ی هوشمند

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

دیود نورافشان یا آنچه با نام LED شناخته میشود قهرمانان ستایش نشده دنیای الکترونیک هستند. LED ها ده ها کار متفاوت را انجام می دهند و در تمامی وسایل یافت می شوند. مثلا در ساعت های دیجیتالی اعداد را درست می کنند، در کنترل هااطلاعات را جابه جا می کنند، صفحه ساعت را روشن می کنند و به شما می گویند وسیله هایتان چه زمانی روشن شده اند. انبوهی از آنها در کنار هم صفحه نمایش های بزرگ و یا چراغ های راهنمایی را شکل می دهند.

می توان آنها را به حباب های کوچک نوری تعبیر کرد که به سادگی در مدارهای الکترونیکی گنجانده می شوند. اما برخلاف لامپ های رشته ای معمولی دارای رشته فیلامان سوزان نیستند و هرگز داغ نمی شوند. آنها تنها در اثر حرکت الکترون ها در یک ماده نیمه رسانا نور تولید می کنند و طول عمرشان اندازه یک ترانزیستور استاندارد است، چیزی حدود هزار ساعت بیشتر از لامپ های رشته ای. این ال ای دی ها در تکنولوژی جدید تلویزیون به کار رفته اند که نسبت به تلویزیون های LCD باریک تر هستند.

 

 

خانه هوشمند- خانه ی هوشمند- نمایندگی خانه هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 


یک سیستم مدیریت ساختمان دارای توابع زیر می باشد:

  • کنترل
  • نمایش
  • بهینه سازی

همچنین اعمال کنترل مرکزی توسط یک سیستم در ساختمان معمولا برروی بخش های زیر صورت می پذیرد.

  • سیستم های قدرت (شامل سیستم های ذخیره انرژی الکتریکی و تامین برق اضطراری)
  • سیستم تامین روشنایی (تجهیزات روشنایی)
  • سیستم تامین گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC)
  • سیستم های ایمنی و بازدید (شامل بازرسی مکان های مختلف و سیستم اعلام سرقت، امکان دید قسمت های مختلف، سیستم مدار بسته و ...)
  • تنظیم دسترسی
  • سیستم آتش نشانی (شامل اعلام و اطفای حریق)
  • کنترل آسانسورها و بالابرها
  • سیستم آبرسانی (شامل تنظیم دبی و فشار آب مناطق مختلف، قطع و وصل جریان آب در مواقع مختلف، امکان کنترل آبیاری فضای سبز و ...)
  • و موارد دیگری که هریک بسته به کاربری ساختمان و سطح درخواست کاربر قابل لحاظ در سیستم می باشد.

 

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-نمايندگي خانه هوشمند-پذيرش نمايندگي خانه هوشمندخانه ي هوشمند - خانه هوشمند الفاهوشمندسازان

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

معرفی خانه هوشمند

تنها وقتی می توان از یک مفهوم به ظاهر پیچیده، توضیح ساده و قابل درکی، ارائه داد که کاملا آن را شناخته و با جزییات زوایای آن در مراحل طراحی و ساخت آشنا باشیم. خانه هوشمند در صنعت ساختمان ما مفهوم نوینی است که هر کسی به زعم خود تعریف ویژه ای از آن دارد. چه بسا میان آنچه که به مرحله ی اجرا می رسد و تعریف های اولیه فاصله ی زیادی موجود باشد، که این امر ناشی از عدم آشنایی با مختصات اجرایی و مقتضیات پروژه است.

از دیگر سو، فراگیر شدن تکنولوژی در تمام زوایای زندگی از ویژگی های عصر ماست و این امر بر کسی پوشیده نیست و یکی از بزرگترین جهش های آن مربوط به تغییر و تحول درحوزه ی ارتباطات است.

خانه هوشمند نیز، یک زیر ساخت مبتنی بر ارتباط است و به کمک آن بسیاری از لوازم و تجهیزات قابلیت مدیریت وکنترل می یابند، شعار خانه هوشمند الفا این است ؛ “در زمان کوتاه تری کارهای بیشتری را راحتتر انجام دهید.”

بر این اساس از مهم ترین قابلیت هایی که تجهیزات خانه هوشمند در اختیار شما قرار می دهد این است که، کنترل کلیه ی عملکرد ها را حتی، از راه دور به دستان شما می سپارد. علاوه بر این می توان گفت؛ از پیامدهای ساماندهی که خانه هوشمند برای مجموعه عملکردهای روزانه شما بوجود می آورد، صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان است؛ که این امر  منجر به کاهش فشار بار مسئولیت های روزانه ی تان نیز می گردد.

 

خانه هوشمند رشتخانه هوشمند الفاخانه های هوشمند در ایراننمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه هوشمند گلسارساختمان هوشمندهوشمندسازی ساختمان - خانه ی هوشمندخانه های هوشمندکلید لمسیابیاری هوشمندهوشمندسازان-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسکونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلا

 



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

سمت فشار متوسط ترانس :

 يك راه حل ارزان براي حفاظت ترانسهاي توزيع استفاده از فيوز در سمت MV ترانس مي باشد. ترانسهايي تا توان 250KVA را مي توان با اين روش حفاظت كرد. نحوه محاسبه و سایزینگ فیوز برای این منظور را پیش از این گفته ایم.در ذیل جهت یادآوری مثالی را که پیش از این آورده ایم تکرار می کنیم:

مثال : فیوز کات اوت و کلید جریان ضعیف یک ترانس 1600KVA را حساب کنید:

فیوز کات اوت     I= Sn/ 1.7 * V       I=1600/1.7*20=46 A 

که با توجه به این که ترانسها را در فول لود استفاده نمی کنند شاید #فیوز 40برای آن مناسب باشد.

کلید جریان ضعیف: I= Sn/ 1.7 * V       I=1600/1.7*0.4=2500 A 

پس کلید طرف فشار ضعیف و همچنین کلید ورودی #تابلوی اصلی توزیع فشار ضعیف باید برای این ترانس 2500باشد.

 

انتخاب فيوز براي بانك خازني:

براي محافظت از خازن لازم است جريانهاي گذراي فركانس بالا و هارمونيكهاي مرتبه بالا در نظر گرفته شوند. انتخاب فيوز براي بانك خازني ساده است. يكي از دو روش زير را مي توان بكار برد:

1 - جريان نامي فيوز در حدود  1.7  تا   1.8    برابر جريان هر پله از بانك خازني  .

2- ولتا ژ نامي فيوز بزرگتر از  1.1 برابر ولتاژ نامي بانك خازني.

 

انتخاب فيوز براي موتور:

انتخاب فيوز براي موتور همان مراحل انتخاب فيوز براي ترانس را دارد با اين تفاوت كه جريان هجومي موتور جريان راه اندازي موتور تقريباً 6 برابر جريان نامي و به مدت 6 ثانيه است. لذا لازم است منحني فيوز بالاتر از اين جريان قرار گيرد. در صورتيكه از منحني فيوزهاي حفاظت ترانس استفاده نماييم جريان نامي فيوز مناسب براي اينكار خيلي بالا خواهد رفت. پس لازم است از نوع ديگري از فيوزها كه منحني جريان-زمان آنها خميدگي بيشتري دارد استفاده نماييم. اين نوع فيوز را كندكار يا كندسوز مي نامند و با زمان قطع بالايي كه دارند (كلاس بالاتر) براي حفاظت موتور مناسب مي باشند.

همچنين توجه داريم كه بر خلاف ترانس، جريان راه اندازي موتور بسيار بالا مي باشد. جريانهاي راه اندازي 700 آمپر بسيار معمول است. اين جريان را با جريان 336 آمپر ترانس مقايسه نماييد. لذا لازم است كه منحني هاي فيوزهايي كه براي حفاظت موتوري بكار مي روند مشخصه متفاوتي داشته باشند.

فیوز

 

خانه هوشمند رشتخانه هوشمند الفاخانه های هوشمند در ایراننمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه هوشمند گلسارساختمان هوشمندهوشمندسازی ساختمان- خانه هوشمند- خانه ی هوشمند



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

 

روشنایی کدام قسمت خانه شما بهتر است اتوماتیک باشد؟

پخش چه موزیکی را با چه شدت صدایی و در کجای خانه هوشمند تان می پسندید؟

درجه حرارت و برودت اتاق خودتان چگونه باشد؟

اگر برق قطع شد کدام قسمت خانه از برق اضطراری استفاده کند؟

اگر قرار باشد با دوستانتان در اتاقی بنشینید و قلیانی چاق کنید، آیا سیستم حریق خانه دردسر ساز نخواهد شد؟

 

پاسخ سوالات شما اینجاست: "خانه هوشمند الفا"

 

خانه هوشمند رشتخانه هوشمند الفاخانه های هوشمند در ایراننمایندگی خانه هوشمندپذیرش نمایندگی خانه هوشمندخانه هوشمند گلسارساختمان هوشمندهوشمندسازی ساختمان - خانه ی هوشمندخانه های هوشمندکلید لمسیابیاری هوشمندهوشمندسازان-خانه هوشمند در رشتهوشمندسازی ساختمان در رشت-هوشمندسازی خانههوشمند سازی واحد های مسکونیهوشمند سازی واحد های تجاری-هوشمندسازی ویلا



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند , هوشمند سازان , هوشمندسازی ساختمان , نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

تفاوت های سیستم هوشمند وایرلس و با سیم

جهت اجرای سیم کشی خانه هوشمند از دو شیوه ی سیستم هوشمند وایرلس و سیستم خانه ی هوشمند با سیم استفاده می شود. در شیوه سیستم هوشمند وایرلس نیازی به کابل کشی مجزا جهت کنترل ادوات مختلف سیستم خانه ی هوشمند نمی باشد. بنابراین سیگنال های تولید شده توسط وسایل کنترل کننده، با کمک سیگنالهای RF منتقل شده و در مقصد، دستگاه مورد نظر را کنترل می نمایند. از متداول ترین پروتکل های این دسته می توان به تکنولوژی Z-Wave و ZigBee اشاره نمود.

در مقابل سیستم هوشمند وایرلس، سیستم هوشمند مبتنی بر سیم کشی وجود دارد که در این شیوه، کلیه ی تجهیزات خانه هوشمند بوسیله ی سیم کشی با کابل های برق رشته ای و یا زوجی با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند.

برخی از ویژگی های سیستم هوشمند وایرلس

استفاده از شیوه سیستم هوشمند وایرلس به مراتب از سرعت عمل بالاتری برخوردار است. اما خانه های هوشمند مبتنی بر تجهیزات وایرلس عموما از قیمت تمام شده ی بسیار بالاتری به نسبت سیستم هوشمند باسیم برخوردار هستند و علاوه بر آن تنوع تجهیزات سیستم هوشمند وایرلس بسیار کمتر بوده و بیشتر مربوط به حوزه ی ایمنی ساختمان است. تجهیزاتی نظیر سنسورهای تشخیص و اعلان حریق، سنسور شیشه و سنسور های اعلام سرقت…

در مقابل سیستم هوشمند وایرلس می توان این نکته را یادآور شد که، امن ترین شیوه برای ارتباط داشتن تجهیزات متفاوت خانه هوشمند،سیستمی مبتنی بر سیم کشی می باشد و از سوی دیگر بررسی شارژ بودن باطری تمامی تجهیزات خانه هوشمندی که مبتنی بر سیستم وایرلس باشد کار بسیار دشوار و زمانبری می باشد.

سیستم های هوشمند ساختمان با استفاده از تکنیک مدولاسیون (Spread Spectrum) و فرکانس‌های پایین دارای قدرت سیگنالینگ بالایی هستند. علاوه بر آن، تکنولوژی هوشمند سازی بوسیله‌ی یک ارتباط دوطرفه به هر یک از تجهیزات خود اجازه می‌دهد وضعیت روشن یا خاموش بودن خود را در شبکه هوشمند اعلام نماید. اینگونه می‌توان پس از هر فرمان از انجام آن اطمینان حاصل نمود. تمامی این امکانات باعث می‌گردند ارتباطی با قابلیت اطمینان بیش از ۹۹% حاصل گردد.

استفاده‌ی صد در صد از خطوط برق برای انتقال اطلاعات و طراحی انواع تجهیزات لازم برای خانه هوشمند موجب گردیده تا این سیستم به بهترین سطح عملکرد در ساختمان‌های مسکونی و تجاری برسد و گستره ی کاربری آن طیف گوناگون مکان هایی که انسان ها در آن حضور دارند را در بر گرفته است. همین امر منجر به گسترش استفاده از سیستم های هوشمند سازی در سرتاسر دنیا شده است. که نتایج چشمگیر آن در کاهش مصرف انرژی، آسایش و راحتی استفاده از این سیستم باعث گردیده بسیاری از تولید کنندگان وسایل برقی در دنیا مدول ارتباطی با این نوع شبکه را به صورت پیش فرض بر روی محصولات خود قرار دهند.

در این روش اصولا سنسورها اطلاعات را به یک مرکز کنترل ارسال می نمایند و در آنجا مرکز کنترل پس از تحلیل اطلاعات دریافتی فرمانی را به عملگرها که عمدتا در همان مرکز کنترل نصب شده اند ارسال و این عملگرها باعث قطع یا وصل جریان برق می گردند.

 

خانه هوشمند رشت- خانه هوشمند الفا- خانه های هوشمند در ایران- نمایندگی خانه هوشمند- پذیرش نمایندگی خانه هوشمند- خانه هوشمند گلسار- ساختمان هوشمند- هوشمندسازی ساختمان



:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 ارديبهشت 1397 | نظرات ()