شبکه
نوشته شده توسط : هوشمندسازان


یکی دیگر از مزیت های خانه های هوشمند یکپارچه شدن بستر های ارتباطی تمام سیستم های خانه است. به طور کلی در خانه های معمولی شاهد سیم کشی های تلفن، کابل کواکسیال، کابل اینترنت، کابل آنتن، کابل شبکه دوربین و … هستیم. اما در خانه های هوشمند تمامی این کابل ها حذف شده و فقط با استفاده از یک کابل شبکه تمام سیستم های فوق را با یکدیگر ارتباط می دهند. و تمام سیستم هایی که نیاز به تبادل اطلاعات دارند ( مانند تلوزیون دوربین و….) تمام فعالیت خود را در بستر شبکه روی این کابل ها انجام می دهند. در زیر عملکرد سیستم های صوتی و تصویری مانند تلوزیون که روی یک بستر شبکه ای فعالیت می کند آمده است. این سیستم تحت عنوان تلویزیون اینترنتی معروف است.

در این سیستم تمامی آنتن های تلویزیون ، ماهواره، DVD player و … به عنوان منابع ایجاد اطلاعات به یک سیستم مرکزی که در واقع همان سرور نام دارد متصل می شوند. سپس سرور این اطلاعات را به هرشکلی (آنالوگ یا دیجیتال) که باشند به صورت اطلاعات دیجیتالی تبدیل می کند و آن ها را بر روی شبکه نت ارسال می کند. پس در این سیستم دیگر نیازی به کابل کشی کواکسیال نیست چون تمامی این اطلاعات از روی شبکه به راحتی قابل دریافتند. پس از نویز و تضعیف سیگنال هم خبری نیست. از این به بعد هر گیرنده ای که به شبکه خانه متصل شود می تواند به راحتی اطلاعات دریافتی توسط شبکه را مشاهده کند. به عنوان مثال اگر کامپیوتر به شبکه متصل باشد می تواند شبکه های تلوزیونی را دریافت کند. اتصال تلوزیون های معمولی به شبکه خانه های هوشمند نیز با یک مبدل امکان پذیر است به طوری که این مبدل بین تلوزیون و شبکه قرار می گیرد. البته اضافه شدن این مبدل به تلوزیون علاوه بر متصل کردن تلوزیون به شبکه خانه مزیتی دیگری نیز به همراه خود دارد. شما با وجود این مبدل قدرت ارسال اطلاعات را از تلوزیون به روی شبکه دارید. به عنوان مثال درحال تماشای تلویزیون هستید و در همان حالت می خواهید سفارش غذا بدهید که از طبقه پایین برای شما آورده شود. شما این کار را به راحتی با کمک ریموت کنترل تلوزیون خود انجام می دهید. همچنین این مبدل ها توانایی دارند که تلویزیون معمولی شما را به سرور اصلی متصل کنند و این بدان معناست که شما می توانید با تلویزیون معمولی خود به اینترنت متصل شوید.

این تلویزیون قدرت آن را دارند که 11000 شبکه تلوزیونی را به روی شبکه ارسال کنند. همچنین شما می توانید از آرشیو فیلم هایی که روی کامپیوتر خود ذخیره دارید یکی را انتخاب و با تلوزیون متصل به شبکه مشاهده کنید. همچنین با استفاده از این سیستم قادر خواهید بود میزان زمان روشن بودن تلویزیون توسط سرور اصلی کنترل شود و یا میزان استفاده از تلویزیون را در آخر ماه مشاهده نمود.

تلویزیون های اینترنتی یکی از زیر مجموعه های شبکه ی خانه های هوشمند هستند. از دیگر سیستم های مبتنی بر شبکه در خانه های هوشمند می توان به مرکز تلفن اینترنتی اشاره کرد

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمايندگي خانه هوشمند-پذيرش نمايندگي خانه هوشمند-پرده برقي-تحليل سيستم امنيتي-سيستم مديريت هوشمند-سيستم هوشمند-سيستم امنيتي هوشمند-درخواست نمايندگي خانه هوشمند-هوشمندسازان-هوشمندسازي ساختمان-هوشمندسازي مدارس-هوشمندسازيسيستم هاي امنيتي خانه هوشمند-هوشمندسازي-سيستم مديريت ساختمان

 





:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: